5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    NielsNz

XXL PDF maken in Indesign

Ik ben bezig met een XXL graphic in Indesign.

So far so good, tot ik hiervan een PDF ga maken.

Ik wil gaan printen met een minimale resolutie van 50 ppi, maar als ik mijn 1:10 bestand ga exporteren kan ik i.p.v. 500 dpi, max 100 fatsoenlijk eruit krijgen (op 1:1 wordt dit 10ppi).

Met andere woorden: mijn bestand geeft alleen maar foutmeldingen (nl.: kan PDF niet exporteren) als ik hem hoge resolutie wil exporten. Lage resolutie wil die wel, maar dit kan ik niet fatsoenlijk printen.

Iemand ervaring hiermee?

Bijdrager
    fnk

Downsample uitzetten in compressie?

Grote banners op een percentage zonder downsample wegschrijven en dan vergroot uitprinten….

Bijdrager
    mackerjack

over hoe groot hebben we het eigenlijk?

en zitten er veel pixel afbeeldingen in?

Bijdrager
    SvS

Moet je het aanleveren aan drukkerij? Ik heb wel eens een busbedrukking moeten aanleveren. Dan heb ik dan maar 5 panelen gestuurd in plaats van volledige zijkant. Vraag het aan de drukkerij wat normale gang van zaken is bij de aanlevering. Want zij zullen ongetwijfeld dit ook al eerder gehad hebben.

Bijdrager
    macmaus

Volgens mij heeft Acrobat een maximale afbeeldingsgrootte van 200×200″ (ongeveer 500x500cm) dus daar kan het ook aan liggen? En inderdaad zoals gezegd de downsampling uit zetten als je op verkleind percentage opmaakt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.