11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ketsjap

Xvid: Packed Bitstream verwijderen met Avidemux2

Hoi iedereen,

Zoals je waarschijnlijk weet hebben sommige stand-alone divx-spelers problemen met Packed Bitstreams die in sommige Xvid-avi’s verwerkt zit. Het resultaat is een schokkerig beeld.

Voor Windows bestaat er een klein programmaatje waarmee je dit Packed Bitstream makkelijk kunt verwijderen, zonder te hercoderen: het heet MPEGmodifier. Op 1 minuut is je film verlost van de stream.

Voor Mac OS X bestaat mpegmodifier niet, en een vergelijkbaar tooltje ben ik nog niet tegengekomen. Maar: op het Linux-platform is er wél een alternatief: AVIDEMUX2 genaamd.

Gezien Avidemux2 een UNIX-based app is, moet dat dus ook werken voor OS X. Probleem is dat de file niet gecompiled is.

Ik heb niet veel verstand van Fink en Darwinports, maar kan iemand uitzoeken hoe je AVIDEMUX2 aan de praat krijgt op OS X?

De homepage van Avidemux2 is http://fixounet.free.fr/avidemux/
    De link voor de standalone OS X build vind je in het OS X gedeelte van het forum van die site. Dit is de link: http://developer.berlios.de/project/showfiles.php?group_id=1402

Als iemand kan uitzoeken hoe dit werkt, dat zou geweldig zijn. Telkens een film door FFMPEG halen om gewoon die Packed Stream te verwijderen is toch wel te omslachtig vind ik zo…

Bijdrager
    Woziak

Bedoel je zoiets:

$SRC/*.avi “avidemux2 –force-unpack –load $SRC/%f –audio-map –save-unpacked-vop $TGT/fixed_%f”

Ik zal het zelf dit weekend eens testen met de build van Berlios. Tot op heden lukte het me niet om de boel vanaf source te compileren.

Bijdrager
    Ketsjap

Ik heb echt geen idee… Ik dacht via Fink de nodige libs te installeren, en hoopte dan dat er automatisch een GUI werd opgestart… Niet dus.

Heb jij iets kunnen vinden?

Bijdrager
    Woziak

Ik heb de build van Berlios gedownload. Na wat gepruts werkte het progje, GUI startte netjes.
    Alleen als ik probeer een bestand te openen dan crashed het, dus dat vergt nog wat zoekwerk in de logs.

Je moet wel X11, BSD subsystem en developer tools installeren.

Een optie om een packet bitstream te verwijderen heb ik in de GUI nog niet gevonden… Voor zover ik kan zien kan je er alleen hetzelfde mee als met ffmpegX.

Ik ga ook nog eens in de terminal stoeien… :)

Bijdrager
    Ketsjap

Wanneer ik het proggie probeer te runnen krijg ik steeds volgende foutmelding in m’n terminalvenster:

/Applications/runAvidemux2.app/Contents/Resources/script: line 46: open-X11: command not found
    dyld:
    /Applications/runAvidemux2.app/Contents/Resources/avidemux2 can’t open library: /usr/X11R6/lib/libXrandr.2.dylib (No such file or directory, errno = 2)

Suggesties? Ik vermoed dat X11 niet op m’n Mac staat…

Bijdrager
    Woziak

Klopt, X11 wordt standaard niet geinstalleerd maar staat wel op je Panther CD’s.

Het pakketje heet X11User.pkg.

Je kan het ook downloaden bij Apple.

Bijdrager
    Ketsjap

Jep, X11 is geïnstalleerd. thanks!

Maar bij mij gebeurt hetzelfde als bij jou: als ik een file wil openen crasht het programma :?

Bijdrager
    Woziak

Ben nog bezig geweest met het builden via darwinports. Die wordt afgebroken omdat GLIB niet goed geinstalleerd zou zijn.

Ik ga nog ff verder zoeken, het zou wel gaaf zijn als het gaat werken. Volgens de documentatie kan dit progje wel wat we willen; het unpacken van de bitstream… 8)

Bijdrager
    Ketsjap

Inderdaad, volgens de faqs zou het dat moeten kunnen… Als we het aan de praat krijgen natuurlijk!;-)

Sorry dat ik je niet kan helpen maar mijn UNIX-kennis is momenteel nog behoorlijk ondermaats. Ik ben nog niet zo lang geleden geswitched (3 weken geleden, hehe :)v) dus ik moet me nog wat inwerken in die nieuwe omgeving :wink:

Bijdrager
    Woziak

Ik heb het probleem even op het forum van avidemux voorgelegd…

Bijdrager
    Ketsjap

Is er al iets uit de bus gekomen Woziak?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.