11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    jeroenimo

xvid en divx maken op een mac.

Na een tijdje zoeken en lezen kan ik nu van dvd’s xvid en divx maken alleen een ding snap ik nog niet. Als ik een dvd rip met dvdbackup en dan daarna met dvd2one de rotzooi die je niet nodig hebt voor de xvid of divx in spe eruit hebt gefiltert dan ga je ffmpeg aan de slag om te gaan coderen.De bitrate goed instellen en na een uurtje of wat heb je een mooie xvid of divx.Alleen als je een lange film doet dan kun je voor de kwaliteit beter het op 2 cd’s branden dus dan moet de dvd in twee stukken gehakt worden of de xvid of divx in spe in tweeen gehakt worden,zodat je twee file’s van ongeveer 700 mb ipv een file van 1400mb.Heeft iemand er ervaring mee en een oplossing voor? het zal wel erg simpel zijn maar ik weet niet hoe. Tips zijn welkom.

Moderator
    Lucas Raggers

Een .avi film van 1400MB kun je toch met Quicktime in tweeën knippen? Met de kleine driehoekjes selecteer je de helft, je kopieert het, opent een nieuw venster, plakt het en bewaart het weer. Of niet?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”lucasraggers”

Een .avi film van 1400MB kun je toch met Quicktime in tweeën knippen? Met de kleine driehoekjes selecteer je de helft, je kopieert het, opent een nieuw venster, plakt het en bewaart het weer. Of niet?

Quicktime draait geen xvid of divx bij mij(tot nu toe). Vlc of ffmpeg gebruik ik om af te spelen maar hoe je met quicktime knipt en plakt weet ik niet .Ik heb eens even gekeken naar de divx 5.1.1. dit heb geinstalleerd maar quicktime speelt de films nog steeds niet af. missschien doe ik iets fout. quicktime moet de codec op een een of andere manier zien maar ik weet niet precies hoe . In het tabje mediasleutels kun je dit dus dan denk ik instellen maar wie weet hoe dat moet?

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb deze eens geinstalleerd: http://www.3ivx.com/download/macos.html

Knippen en plakken door in de tijdbalk met die hele kleine driehoekjes een deel te selecteren. Vervolgens kun je onder ‘Edit’ knippen en in een nieuw venster plakken. Mpg filmpjes kun je overigens niet knippen en plakken omdat die gemuxed zijn. Mov en AVI kun je wel knippen en plakken.

Bijdrager
    jeroenimo
    ”lucasraggers”

Ik heb deze eens geinstalleerd: http://www.3ivx.com/download/macos.html

Knippen en plakken door in de tijdbalk met die hele kleine driehoekjes een deel te selecteren. Vervolgens kun je onder ‘Edit’ knippen en in een nieuw venster plakken. Mpg filmpjes kun je overigens niet knippen en plakken omdat die gemuxed zijn. Mov en AVI kun je wel knippen en plakken.

Na installatie helaas draait quicktime nog geen xvid! maar divx doet het nu wel in quicktime. Dus als ik nu maar geen xvid maak maar divx dan gaat het goed. Xvid is wel een mooiere codec(naar het schijnt) dus ik ben benieuwd of het lukt. Ik zoek ook nog effe verder want mijn collectie bestaat uit een boel xvid’s

Moderator
    Lucas Raggers

– Hoe weet je of iets een Xvid of een Divx is? (hebben toch allebei avi als extensie?)
    – Waar maak je Xvids mee?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”lucasraggers”

- Hoe weet je of iets een Xvid of een Divx is? (hebben toch allebei avi als extensie?)
    – Waar maak je Xvids mee?

Als ik ze zelf gemaakt heb met ffmpeg dan weet ik welke codec ik instel en dan is het xvid of divx wat je instelt.
    Ik heb wel een andere file aan de praat in quicktime die eindigd op .xvi.avi dus het is niet zo dat quicktime niet zondermeer geen xvid speelt maar ik weet van die file niet zeker of het zeker weten een xvid is. hmmm ik probeer nog effe verder

Bijdrager
    jeroenimo

De xvid’s willen nu opeens wel goed spelen in quicktime! ik denk dat ie effe op gang moest komen. nou dit gaat wel lukken verder met die kleine driehoekjes knippen en plakken

Bijdrager
    2manydjs

Ik zou de DVD rippen met 0SEx, 1 programma is altijd makkelijker dan 2.
    Als je vervolgens je .vob omzet naar xvid/divx met ffmpegx, kan je onder tools kiezen voor “split in 2 chunks”.

Het bestand wat je al hebt kan je ook splitten met een oudere versie van ffmpegx.
    Weet niet waarom het bij 9a er niet meer inzit.
    Als je een oudere versie hebt gevonden moet je even kijken onder Tools.

Succes

Bijdrager
    jeroenimo

Heb idd de 9a versie van ffmpeg.. Ik zal wel effe zoeken naar een vroegere versie. Lijkt me makkelijker dan met quicktime want die is idd nog niet erg trefzeker met alle divxjes en xvidjes die ik em laat spelen. geluid valt nog wel eens uit enzo . Een hoera voor VLC en FFmpeg

Bijdrager
    2manydjs

Ha!
    Je hoeft niet naar een oudere versie te zoeken het zit gewoon nog in 9a, alleen op een andere plek!
    Onder filters bij preview, kan je nog steeds je bestanden splitten.

Succes

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.