6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iAlwin

XviD conversie naar DVD

Ik ben al tijdje een Mac-gebruiker en een fan van tv-series (d.a. Lost, Heroes, 24, Prison Break, etc.) die hier in Nederland jaren later worden uitgezonden.

Ik wil deze series doodeenvoudig naar DVD branden met de evt. ondertitels daarbij. Nu is er voor Windows een heel makkelijk programma dat heet ConvertXtoDVD. Selecteer een XviD een .srt bestandje met de ondertitels en het programma maakt er in een handomdraai een speelbare DVD van.

Voor OSX zijn er ook wel een aantal tooltjes voor te vinden (bv. ffmpegx), maar ik zoek eigenlijk een eenvoudig programma waarmee ik een XviD en ondertitelbestand kan laten omzetten naar DVD. Zodat zelfs mijn oma het kan doen. Ik heb DVD Studio ook al geprobeerd maar dat zijn teveel handelingen (XviD herencoderen, ondertitels converteren/importeren, etc.).

Kortom, hebben jullie enig idee of er een eenvoudig programmaatje voor is? Of hoe doen jullie dit?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    iAlwin
    ”Pieterr”

VLC

Inderdaad, VLC. Daar kan ik ze ook mooi mee afspelen. Maar helaas niet op DVD krijgen.

Bijdrager
    iAlwin

Na nog een flinke zoektocht heb ik MovieGate gevonden en ben deze nu aan het proberen. Dit programma doet precies wat ik wil.

Meer info: http://www.macupdate.com/info.php/id/16702

Moderator
    unSOUND

ffmpegX kan het ook. En je kunt het ook doen met QuickTime Pro + VisuaHub, of met QuickTime Pro + Toast

Bijdrager
    vortex

visual hub doet het prima, als je even rondspeurt op het net kan je hem full working maken, alhoewel ik wel kan aanraden dat je het voor de prijs eigenlijk niet hoeft te laten, 18€…het is echt een megatool en het is iedere cent waard.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.