7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Katjangpow

Xtreamer soms zichtbaar op iMac, tevens problemen met netwerk ID

Hallo,

ruim 2 jaar in t bezit van een Xtreamer Sidewinder en al 2 jaar heen en weer hobbelen tussen iMac en TV voor het overzetten van films. Vandaag maar eens de USB antenne aangeschaft. Uiteraard is dit geen Plug ’n Play. Ik kreeg niets te zien op zowel iMac als Xtreamer.

Na wijzigen van Workgroupnaam van Xtreamer verscheen mn iMac plots op de tv en zowaar mn Myxtreamer op mn iMac. Alleen nu niet meer. Af en toe wel, af en toe niet.. Retevaag..

-ik heb onder ‘Delen’ bij Systeemvoorkeuren alles correct ingevuld en aangevinkt (SMB sharing, juiste users, lezen+schrijven)
    -de Xtreamer heb ik met de herstelpatch voor 2.7.1 hersteld, nogmaals fabrieksreset, updatepatch 2.7.1 gedaan, nogmaals fabrieksreset

IP adres van de Xtreamer is 192.168.1.106 en kan ik benaderen via Safari (kan ook de harde schijf zien die er in zit + inhoud)
    Vreemde is dat de Xtreamer niet in mijn lijstje zie naast al mijn folders en schijven in Finder…

Heeft iemand hier ervaring mee of een gouden tip? Of werkt dit gewoon helemaal niet. Heb er flink de pl***** in dat ik t niet voor elkaar krijg of zie ik iets over t hoofd?

Bedankt alvast

Bijdrager
    Katjangpow

Was er nog vergeten bij te zetten dat, toen ik mijn iMac folder op de Xtreamer zag, ik met geen mogelijkheid kon inloggen. De iMac verbind als ‘gast’ en op de Xtreamer begint de aanvraag voor vebinding met de gebruikersnaam ‘guest’. Paswoord wat ik hier in moet vullen zou ik niet weten. Heb al mijn inlog gegevens ingevuld waar ik mee inlog op mn iMac (overigens zonder passwoord, enkelt enteren). Heb ook al i.p.v als ‘gast’ verbinding te maken via mn iMac gebruikersnaam maar ook dat werkt niet.

Echt irritant…

Bijdrager
    J-P-H

Misschien uPNP aan?
    SMB is dacht ik vooral voor Windows gebruikers.
    Verder is er een actieve Xtreamer community waar ongetwijfeld experts meedenken.

Bijdrager
    Katjangpow

Alles staat aan. SMB moet aan staan via ‘Delen’, anders werkt t helemaal niet. Info op de Xtreamer community is summier. Kom wel soortgelijke issues tegen, maar over t algemeen lees je niks meer dus zullen de mensen t misschien wel opgelost hebben, maar niet de moeite hebben genomen om het op te schrijven

Bijdrager
    J-P-H

Ik kan je in ieder geval vertellen welke instellingen ik gebruik:
    – vast ip-adres
    – NAS aan
    – UPNP aan
    – Webserver uit
    – Ftpserver uit

Ik gebruik de usb-antenne die toen standaard bij de Xtreamer werd geleverd.
    Misschien toch maar een tpoic aanmaken op het Nederlandse Xtreamer-forum…?

Bijdrager
    steven079

ja wat voor een gebruikers naam en wachtwoord moet je invullen om dan in dit geval via het netwerk van een xtreamer in je imac te komen?Ook hier werkt geen 1 passwoord die ik gebruik op de imac als hoofdaccount erg vreemd dit

Bijdrager
    J-P-H

Wat heb je staan bij de systeemvoorkeuren van je Mac onder “Delen”?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.