9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bluepower

xterne fire-wire 2 harde schijfen

ik heb een externe fire-wire behuizing met een 160 gb hd er in,ik heb ook een 40 gb hd over.
    Is het mogelijk dat ik deze aan elkaar koppel zodat ik de schijfen samen kan gebruiken op
    1 externe fire-wire behuizing?
    en hoe moet de instelling staan? kunnen ze allebij op master staan of moet er eentje op slave
    het gaat om een 40 gb IBM en een 160 gb MAXTOR

Bijdrager
    G3Lay-Z

ik denk dat je er een special behuizing voor moet kopen, ik neem ook aan dat je bedoelt dat hij de schijven als 1 ziet, meestal moeten het dan ook twee dezelfde schijven zijn.

Het komt er op neer dat je denk ik toch echt speciale behuizingen nodig hebt zoals maxtor de 1 TB schijf heeft.. daar zitten ook meerdere schijven in. Mischien zijn ze ook los te koop?

Good Luck!:wink:

Bijdrager
    Sachin

Bluepower heb je al eens de afmetingen van de behuizing bekeken? Heb je al eens de afmetingen van een harde schijf bekeken? Mooi nu weet je het antwoord natuurlijk zelf … Natuurlijk niet!

Bijdrager
    bluepower

Hij hoeft hem niet perse als 1 schijf te zien hij mag hem ook als 2 schijfen laten zien

Bijdrager
    G3Lay-Z

en waarom dan niet gewoon 2 aparte behuizingen, als jij het niet als 1 wil hebben zou ik niet inzien waarom, of heb je die firewire poort nodig? dan moet je kijken naar eentje waarbij je kunt doorlussen maar weet niet of dit kan met firewire?

Succes man! als je iets vindt let me know :wink:

Bijdrager
    Sachin
    ”bluepower”

Hij hoeft hem niet perse als 1 schijf te zien hij mag hem ook als 2 schijfen laten zien

Wel dan toch 2 behuizingen. Een Firewire behuizing heeft normaal 2 FW poorten. Eén voor met je computer te verbinden en één voor een ander toestel mee te verbinden. Welke poort je voor wat gebruikt maakt niet uit.

Bijdrager
    Pieter Neerincx

Twee schijven als 1 grote schijf in een externe behuizing kan wel, maar:

1. Daar heb je speciale behuizingen voor,
    2. die 2 schijven kunnen “stripen” om er een Redunded Array of Independed Disks (RAID) van te maken. RAID heb je in meerdere soorten en maten. 2 schijven samenvoegen tot 1 grotere is “stripen of RAID 0.
    3. Als je een RAID 0 maakt moeten beide schijven even groot zijn. Is dat niet het geval dan wordt van beide de capaciteit van de kleinste gebruikt. Stop je 160 GB en 40 GB in RAID 0 dan krijg je 2 schijven van 40 GB voor een gezamelijke capaciteit van je RAID 0 array van 80 GB. Da’s dus een beetje zonde van je 160 GB schijf.

Die 40 GB schijf kan dus beter gewoon in een eigen FW behuizing ernaast.

Bijdrager
    G3Lay-Z

stripen heeft wel een groot gevaar, no way in hell dat als er iets mis gaat dat je het dan nog terug krijgt.. en ja als je de tweede schijf als mirror gebruikt wat jij dus niet wil.. heb je die mogelijkheid wel.. en de pars worden geloof ik per schijf weg geschreven hoe dat precies zit weet ik niet meer moet ik even opzoeken.. behoor dit soort dingen te weten.. *uhum*

maargoed.. toch maar lekker extern who cares.. koop zon behuizing van porche..:) elegant

Bijdrager
    bluepower

euhm ik denk da ik er nog een behuizing bijhaal,dat is de makkelijkste oplossing.
    ik was gewoon benieuwd of zo’n externe behuizing 2 hd’s aan kon sturen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.