7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    silvercircle

XT1900 en NVIDIA GeForce 7300 GT combineren?

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat beide kaarten niet kunnen gecombineerd worden.
    Is dit waar?
    Of kan ik eventueel naast mijn XT1900XT kaart nog een NVIDIA GeForce 7300 GT plaatsen in mijn Mac Pro?

Bijdrager
    tommy666

ik dacht dat het bij nVidia zo zat dat je beide kaarten dezelfde moesten zijn om in SLI te kunnen werken(en natuurlijk ook SLI compatible).bij ATI weet ik echter niet hoe het zit.Ik zou zelf wel twee dezelfde kaarten nemen.

Inactief
    Anoniem

De Mac ondersteund geen SLI …:wink:

Bijdrager
    vikking

Voor zover ik weet kan je geen ATI kaart in SLI/Crossfire zetten met een nVidia kaart, zelfs niet op een PC gewoon om het feit dat ze van een verschillend merk zijn, om SLI te hebben zou je 2 7300 GT’s moeten hebben of 2 XT1900XT’s moeten hebben…:P

Bijdrager
    silvercircle

SLI/Crossfire is eigenlijk niet wat ik zou willen.
    Ik heb gewoon 3 schermen ter beschikking (eentje gekregen) en heb al een XT1900 kaart.
    De goedkoopste kaart is de nVidia kaart en ik vraag mij gewoon af als ik die plaats of ik dan de drie schermen kan gebruiken en volledig over alle 3D stuff op beide kaarten kan beschikken.
    Of moet je ofwel 2 ATI kaarten ofwel nVidia kaarten plaatsen.
    Zijn er conflicten als je beide kaarten combineert?
    Zou wel tof zijn als ik op het derde schem EyeTV kan laten spelen terwijl ik op de twee andere gewoon verder kan doen zoals voorheen.

Bijdrager
    vikking

Ik vrees ervoor dat je 2 dezelfde kaarten in SLI/Crossfire moet zetten om 3 schermen aan te sturen (correct me if I’m wrong).

[offtopic]
    @tommy666: mijn musical compatibility met jou is Very High:D
    [/offtopic]

Bijdrager
    Sbojevets

Hij vraagt dus niet of het in SLI kan mensen…hij wil weten of je 3 schermen op 2 videokaarten kan aansturen en tegelijkertijd en wellicht op drie schermen tegelijk andere vensters zetten zoals met 2 schermen kan! En of die nVidea die ATI wel samen in de MacPro kunnen (softwarematig!) (:x

Die tweede kaart moet er in kunnen. Nu weet ik ook dat je natuurlijk 3 schermen kan aansluiten als je een tweede kaart erin hebt maar of je dan ook vensters kan slepen…ik denk het wel.

Apple promoot het volgens mij ook op haar website ook de mogelijkheid om meer dan 2 schermen te koppellen. Dit komt van de website:

“Opties? Je kunt kiezen uit drie krachtige videokaarten: de NVIDIA GeForce 7300 GT (256 MB), ATI Radeon X1900 XT (512 MB) en NVIDIA Quadro FX 4500 (512 MB). En je kunt maar liefst vier GeForce 7300 GT-videokaarten in je Mac Pro plaatsen. (Die kaart gaat dus passen!)

Twee van 30 inch — of meer?
    De GeForce 7300 GT heeft één dual-link DVI-poort en één single-link DVI-poort, zodat je een 30-inch Apple Cinema HD Display kunt aansluiten op de dual-link DVI-poort en een 20-inch of een 23-inch Cinema Display op de single-link DVI-poort. Of je kunt twee 30-inch beeldschermen aansluiten op de ATI Radeon X1900 XT of de NVIDIA Quadro FX 4500 voor een werkstation. Beide zijn voorzien van twee dual-link DVI-poorten.

Wil je nog meer werkruimte? Dankzij de nieuwe dubbelbrede PCI Express-videosleuf heeft je Mac Pro altijd genoeg ruimte voor drie extra PCI Express-uitbreidingskaarten, ongeacht welke kaart je als primaire videokaart hebt geplaatst. In totaal kun je tot vier PCI Express-videokaarten in je Mac Pro plaatsen. Met ondersteuning voor maximaal acht beeldschermen tegelijk biedt Mac Pro de ideale oplossing voor geavanceerde visualisatieprojecten en grote videowanden. Voor een eindeloos uitzicht heb je geen helder weer nodig. Je hebt genoeg aan een nieuwe Mac Pro. (Die derde monitor gaat ook zeker werken!)

Succes!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.