7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    raymond de jong

Xserve advies gevraagd: quad-core of 8-core?

goedemorgen,

ik heb een vraag over de xserver ik werk bij Thesign.nl maar nu hebben we een nieuwe server nodig maar nu weten we niet welke we de quad-core of de 8-core welke raden jullie me aan.

mvg. Raymond de jong

Bijdrager
    –help

Wat ga je ermee doen ? Lekker mager dit wel;)

Bijdrager
    me.com

Hallo,

Jullie maken bij Thesign.nl dus magazines, jaarverslagen en dergelijke? Ik denk dat je dan als met de goedkoopste Xserve uit de voeten kunt, de Quad-Core dus. Als je websites host, en dan bedoel ik echt een stuk of 100 websites voor klanten met database en dergelijke, dan zou je beter de 8-core kunnen nemen.

De Quad-Core is prima als klantenschijf te gebruiken. Wellicht een grotere harde schijf erbij als er veel werk op moet staan, en je bent ready to go!

Verder verschillen de Xserve’s niet veel van elkaar, behalve dat de 8-core dus twee procesoren heeft en de Quad-Core maar één.

Ik denk dat je daar weinig van zult merken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Serieus, het is -volledig- afhankelijk van wat jullie er mee gaan doen. We kunnen wel aannames maken, maar daar heb je zo niets aan.

Bijdrager
    Nietzman

Zo te zien draait de boel op ASP.NET, dussuh…

Bijdrager
    raymond de jong

sorry dat ik het niet zo duidelijk heb uit gelegd had niet zo veel tijd maar waar we de server voor gebruiken is om magazines, jaarverslagen, logo’s enz. al het werk dat gemaakt word op de server te zetten het is een middelmatig groot reclame bureau van 8 man waar 2 onder de klanten en boekhouding valen.
    de server word niet als host gebruikt voor internet site’s.

Bijdrager
    Nietzman

Tja, voor wat simpel filesharingwerk kun je met een 486 nog toe.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.