9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    TurkishDelight

xs4all: hoe lang wachten tot emailalias gebruikt kan worden?

Ik heb een emailadresalias aangemaakt voor mijn providermailadres, en nou is mijn vraag wanneer het geactiveerd wordt en ik het kan gaan gebruiken.
    zijn er xs4allusers die me dat kunnen vertellen?

Bijdrager
    cmc

Het is voor mij alweer een tijdje terug dat ik dat geactiveerd heb, maar volgens mij werkt het doorgaans dezelfde dag nog. Voor bijv. het aanpassen van de grootte van je mailbox staat dat er een paar dagen overheen kunnen gaan voor het actief is, maar ook daarmee is mijn ervaring dat dat dezelfde dag nog geregeld was. Geen idee of bijvoorbeeld vakantiedrukte bij xs4all zelf daar invloed op heeft hoor.

Succes.
    P.s. Neem aan dat je al gezien hebt dat als je het spamfilter actief maakt, je mailbox van 20 naar 500 MB gaat?

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”cmc”

Het is voor mij alweer een tijdje terug dat ik dat geactiveerd heb, maar volgens mij werkt het doorgaans dezelfde dag nog. Voor bijv. het aanpassen van de grootte van je mailbox staat dat er een paar dagen overheen kunnen gaan voor het actief is, maar ook daarmee is mijn ervaring dat dat dezelfde dag nog geregeld was. Geen idee of bijvoorbeeld vakantiedrukte bij xs4all zelf daar invloed op heeft hoor.

Succes.
    P.s. Neem aan dat je al gezien hebt dat als je het spamfilter actief maakt, je mailbox van 20 naar 500 MB gaat?

dank je wel voor je toelichting.. :wink:
    dat met die spamfilter had ik opgemerkt..
    :lol:

Bijdrager
    Jor1

het kan 3 tot 8 uur duren.

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Jør”

het kan 3 tot 8 uur duren.

:o ik wacht wel af tot morgen.. :wink:

Bijdrager
    iJoost

Het moet propageren, zoals dat heet, in/via het DNS. Mijn ervaring is dat het in het geval van XS na een uur wel werkt.

Bijdrager
    HSL
    ”iJoost”

Het moet propageren, zoals dat heet, in/via het DNS. Mijn ervaring is dat het in het geval van XS na een uur wel werkt.

nee hoor, een email alias heeft niets met de dns te maken,
    kan tot maximaal 12 uur duren voor het op alle mailserves is doorgevoerd.

Bijdrager
    TurkishDelight

ik kan melden dat de alias al werkt. het zal wel een paar uurtjes geduurd hebben denk ik.
    :)

Bijdrager
    iJoost
    ”HS-L”

nee hoor, een email alias heeft niets met de dns te maken,

Sorry, ik haal inderdaad de boel doorelkaar. Dat betreft alleen het deel na het @-teken. En dat zal hier niet aan de orde geweest zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.