19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    MCNONAMUS

XS4all FRITZ!Box 7340 N protocol?

Ik overweeg over te stappen naar XS4all (nu heb ik kpn / ex. Planet) en daar zou ik een FRITZ!Box 7340 krijgen.

Deze heeft het z.g. N Protocol dus sneller draadloos internet.

Werken de Iphone en een MBpro ook goed op dit modem en het bewuste protocol of moet ik tóch noch een Airport Extreme aanschaffen? Ik wil dit liever niet, is weer een extra stroom etertje en kastje:)

Werk nu met de standaard modem van KPN, experiabox?

Bijdrager
    Obi

Ik heb een Xs4all DSL abbo (upgrade van ADSL abbo) en ik heb een paar maanden
    geleden dit modem ontvangen omdat deze wel met DSL overweg kon (kon de vorige niet)
    Heb een Wifi netwerk aangemaakt met dit modem en de Iphone en macbook kunnen daar
    zonder problemen gebruik van maken.
    Instellen van het Wifi netwerk via de web interface is erg gemakkelijk.

Bijdrager
    ProBookMac

Fritzbox werkt goed. Ik heb er een airport extreme aanzitten die als wifi zender zorgt.
    Zelfs op zolder bereik. Met mac en pc’s, iphone en htc’s. Kinderen xbox online gamen enz…

Wat snelheid betreft: heb lite-abo 16mb/s – maar kom nooit hoger dan 9mb snelheid.:-(
    Betaal wel 55 euro per maand.

Soms valt internet geheel weg, geen verbinding. Erg lastig zeker bij thuis werk ( freelance )

Heb ook bellen via xs4all: hier ook vaak niet slecht bereik of soms helemaal niets.

Ben juist van plan om weer terug naar ziggo te gaan, upc is hier niet beschikbaar

Bijdrager
    ProBookMac

xs4all pretenderen de beste en snelste te zijn, maar geldt blijkbaar niet voor iedere abonnee. Helaas.

Ik heb vaak storing.

Bijdrager
    Pieterr

Xs4all heeft de beste helpdesk. Ze staan ieder jaar bovenaan in de klanttevredenheidslijstjes. Toch hoor ik van meerdere vrienden vergelijkbare verhalen als dat van ProMacBook. En goedkoop zijn ze zeker niet.

Ik heb liever een provider waar ik de helpdesk in het geheel niet nodig heb.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Ziggo heeft zo goed als geen helpdesk, maar geeft me wel al 4 maanden zonder storing 120/10Mbit internet.

Het is maar net wat je wilt…

Bijdrager
    Stirf

Hier juist de omgekeerde waarheid. Ziggo was prut en XS4ALL doet het al een tijd probleemloos. Dit geldt ook voor het bellen.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Ik ga in elk geval nooit meer terug naar ADSL.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Ik heb na maanden gezeik na 15 jaar XS4all opgezegd omdat ik vaak geen verbinding heb met internet. XS4all en KPN zeggen dat alles in orde is maar helaas….. ik kan niet eens 500mb uploaden op een 10/1 Mbit lijn omdat het eruit klapt. Alleen de fritzbox opnieuw laten opstarten hielp….

Bijdrager
    MCNONAMUS

THX voor de reacties! Ik reageer wat laat, was effe afwezig:-)

Ik heb nu KPN (vroegere Planet) en sinds hier naar huis een ander kabeltje is gelegd vrijwel storingsvrij internetten. Bellen doe ik nu nog ISDN, maar dat is niet meer nodig, vandaar de zoektocht naar een andere oplossing.

Lijnuitval / lage snelheid ook gehad maar is opgelost via de KPN helpdesk, bleek een foute instelling in de centrale te zijn.
    Hier schijnt nu VDSL beschikbaar te zijn, qua snelheid pak ik meestal meer dan ze beloven, door een goede lijn en niet te ver van de centrale.

De slechte reacties doen me wel twijfelen over XS4all.
    Ziggo, UPC zijn hier slecht, dus da’s ’t ook niet.

Internet moet “absoluut” storingsvrij zijn, ivm. internet TV.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Even terug naar de Fritzbox, is dat N protocol óók net zo snel als die van bijvoorbeeld een Airport Extreme?

Bijdrager
    Pieterr

Het N protocol van de Fritzbox is zo’n 23.7% langzamer dan dat van de AirPort Extreme… :sealed:

Bijdrager
    MCNONAMUS

OK, maar het werkt wel en is dus sneller dan de b/g variant of maakt die snelheid niet uit?

Tijdens dit typen weet ik even niet meer hoeveel sneller N protocol i.v.m. B/G is.

Bijdrager
    Pieterr

Het was een grapje, MCNONAMUS.:smile:

Het N protocol is een standaard, 802.11n. Het zou op alle apparaten die voldoen aan de standaard in principe even snel moeten zijn.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Grapjas! ik nam het serieus op vanwege een stuk op wikipedia:eek:

http://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11

Ik begreep (uit toen vergaarde informatie) dat het N-protocol dus niet universeel was, vandaar mijn serieuze reactie op je bericht.

Waarom nog een separate AE gebruiken als de fritzbox het N-protocol al aan boord heeft?
    DHCP zal niet erg moeilijk te configureren zijn?

Bijdrager
    MCNONAMUS

Inmiddels heb ik XS4all actief via het Fritzbox modem.

Technisch werkt het allemaal perfect; stabiel en geen uitvallers meer.
    Het modem liep als het ware vol, even connectie en toen hapering.
    Daarna weer connectie en weer haperen.

De helpdesk heeft een aanpassing gedaan in de settingen, zo moet het staan bij ADSL;

DSL-ATM-Einstellungen:
    – ATM-Einstellungen manuell festlegen
    VPI 8
    VCI 48
    Kapselung PPPoA/VC-MUX

Er schijnt nog een aanpassing te komen naar VDSL met bij mij een verhoogde snelheid.

XS4all werkt prima, maar administratief was het een typsch geval voor Youp van het Hek…
    Gelukkig zijn er ook nog mensen die nadenken, waardoor het eindgoed al goed was.

Bijdrager
    Chorro

Succes ermee, ik voel me ontbijt al boven komen als ik XS4NO1 of Fritzbox hoor. Inmiddels een Zyxel en Telfort en het internet is nu tenminste stabiel en een heel stuk sneller!

Bijdrager
    lexvo

Op mijn nieuwe adres had ik ook de nodige haperingen in de verbinding. Door de Fritzbox direct aan te sluiten op de plek waar de telefoonkabel mijn huis binnenkomt, was dit verholpen. Ik had nl. eerst de telefoonkabel verlengd naar de eerste verdieping en daar de Frizbox aangesloten. In mijn vorige woning was dat echter geen probleem, dus waarschijnlijk maakt het uit hoever je van de centrale zit.

Het direct aansluiten van de Fritzbox was een tip van de helpdesk van XS4All en toen gaven ze mij gelijk ook hetzelfde advies over de DSL-ATM instellingen.

MCNONAMUS op 20 november 2010

Waarom nog een separate AE gebruiken als de fritzbox het N-protocol al aan boord heeft?

DHCP zal niet erg moeilijk te configureren zijn?

Nee, dat gaat inderdaad erg makkelijk. Volgens mij was het bij mij een kwestie van WLAN aanzetten op de Fritzbox en vervolgens kon ik met de iMac en de iPhone eenvoudig verbinding maken.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik open een nieuw topic over mijn ervaringen met XS4all, de Fritzbox en Dect omdat dit specifiek over het N-protocol gaat;

[opgelost]Van KPN – Planet naar XS4all, van ISDN naar VOIP en Fritzbox 7340

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.