14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    wnd

Xpress onvoldoende geheugen

Zoals de titel al zegt, als ik Xpress opstart (OSX) krijg ik de foutmelding dat er onvoldoende geheugen beschikbaar is [-108].

Weet iemand wat ik daaraan kan doen?

De laatste tijd deed xpress al raar. Ik was af en toe m’n gemaakte printstijlen ineens kwijt. Opnieuw maken, maar een paar dagen later weer weg.

Als iemand een idee heeft… graag!

Bijdrager
    Ferdinand

heb je al geupgraded naar 7.02?
    Heb je zelf in de map van Xpress ook een map aangemaakt ‘Preferences’?

Volgens mij moet dat het wel oplossen of werk je met 6.0 dan moet je naar 6.5 gaan

Bijdrager
    wnd

ik heb geen upgrade naar 7. Ik bedenk nu wel dat we 6.5 hebben. Het programma staat bij een collega, dus even kijken welke hij nou heeft draaien.

Bijdrager
    TonE

Je kunt even kijken met activity viewer of er idd een geheugen probleem is.
    (er kan ook te weinig vrije schijfruimte zijn voor swap files)
    Is dit alles in orde zou het probleem bij Xpress zelf moeten liggen.

Bijdrager
    wnd

Met het geheugen is op zich geen probleem. Schijfruimte is er ook voldoende. Net Xpress geheel verwijderd, computer uit, computer aan. 6.1 geinstalleerd, upgr 6.5 geinstalleed, en weer onvoldoende geheugen.

Erg vreemd

Bijdrager
    TonE

Heb je voor de nieuwe installatie wel de oude prefs weggegooid?

Bijdrager
    wnd

ja, alles verwijderd, en ook de prefs. Vandaar ook voor de zekerheid een herstart gegeven, zodat er niet ergens in het geheugen nog een voorkeur blijft hangen.

Maar helaas

Bijdrager
    TonE

Bizar…
    Vond dit nog in de troubleshooting guide:

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Kan dus ook een beschadigd font of document zijn

Bijdrager
    wnd

Helaas, het ligt ook niet aan de fonts. Deze staan allemaal uitgeschakeld. Er zit genoeg geheugen in de machine.

Het zit ook niet in een document, want ik open alleen Xpress. Er kan ook niet een document gegeven nog in de voorkeuren zitten, want ik had alles verwijderd, en opnieuw geinstalleerd.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen.

In OS 9 kon je een programma nog geheugen toekennen door op het icoontje te klikken en info op te roepen. Maar dat is niet meer aan de orde, helaas.

Bijdrager
    macmickey2

Het kan dus ook zijn dat het document corrupt is. Ja kan het ff via pbtje sturen dan check ik het wel ff voor je…

Bijdrager
    wnd

Maar dat is het juist niet. Ik open geen document. Ik open alleen Xpress, krijg de melding, en hij stop ermee.

Dus ik zet de machine aan, hij start op, ik open Xpress….

Bijdrager
    TonE

Heb je al ’s geprbeerd kwark zonder xtensions te starten?

Bijdrager
    wnd

Nou, vanalles geprobeerd. Uiteindelijk de computer opnieuw geinstalleerd en uiteraard nu is is het over.

Bedankt voor het meedenken. Heb geen idee waar het aan lag.

Sleutelbeheerder
    Night

kennelijk toch ergens een verkeerd bitje:-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.