3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    prepress

Xpress 6.0 PMS documenten versturen via een (oudere)Brisque.

Wij hebben hier een vrij oude Brisque staan. Nu zijn wij kort geleden begonnen met het werken met Xpress 6.0. Het probleem wat we hebben is dat wanneer we documenten gaan versturen naar de Brisque waarin pms kleuren zitten ze zwart weer worden gegeven. De benaming blijft wel goed dus voor uitdraai op een film belichter is het geen probleem. Maar als we kleuren proeven moeten maken moeten we kleurscheiding uit sturen en worden de pms kleuren opbouw. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Bij Xpress 4 hebben we een Spotcolor Extentie die zorgt ervoor dat de kleuren goed weer gegeven worden. Maar dit is een Classic extentie dus hier heb ik niets aan in OSX. Wie kan ons helpen????

Bijdrager
    Onno Groesz

Wij werken met SignaStation/Delta rip (iets heel anders dat weet ik) maar als je daar een kleur proef maakt dan haalt hij voor elke kleurscheiding de f.c. waardes voor die pms uit een lijst, maar Xpress 6 benoemt de steunkleuren anders dan voorgaande versies. PANTONE 187 CVU heet in Xpress 6 PANTONE 187 U. Die kleuren staan niet in de standaard lijst van de Deltarip en worden dan vervangen door een standaardkleur. Misschien is er iets dergelijks aan de hand bij jullie. (Wij kunnen de kleurnaam nog veranderen in Signastation (het grootmontage programma) dus voor ons is het niet echt een probleem).

Bijdrager
    Kjeld

Je zou ook kunnen proberen er eerst een PDF van te maken en vanuit Acrobat een proef te maken.
    1. Het heeft bij mij een aantal problemen ondervangen.
    2. Werkt dat ook niet dan weet je in elk geval waar je verder moet zoeken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.