11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    olbo

Xpress 6.0 importeert niet alle tekst.

Wat is het werken met Xpress 6.0 onder Panther vermoeiend. Als ik een Word document importeer dan importeert hij niet alle tekst. Er zit niet echt structuur in. Maar het lijkt wel alsof de laaste zoveel regels verdwijnen. Wie kent dit achterlijke Quark probleem?

Bijdrager
    TonE

Meestal doe ik het met kopieren en plakken ipv importeren.

Bijdrager
    Kyokushinkai

6 zit toch vol met bugs? Zo kon ik op willekeurige momenten geen tekst kopieren vanuit andere programma’s en plakken in Xpress. Met 6.5 heb ik dat probleem (en nog een paar) niet meer. Updaten dus.

Bijdrager
    walterb

Ik heb hetzelfde probleem, inderdaad kopieren en plakken is het meest zekere. Misschien heeft het iets te maken met de word–versie?

Bijdrager
    Quaint

Hmzz, bij mij gaat dat gewoon goed. Je hebt volgens mij ook geen instellingen voor Word-import oid.

(en als nu iemand gaat zeuren van: ‘moet je maar met indesign werken’ word ik echt gek!)

Aljo

[size=9:e817f234d4](edit: ik heb dan ook 6.1, wellicht helpt dat…)[/size:e817f234d4]

Bijdrager
    TonE

In z’n algemeenheid verdient het idd de voorkeur te upgraden naar 6.5.

Bijdrager
    Kyokushinkai

moet je maar met indesign werken! :evil: :evil: :evil:

[size=9:a70abd04a1]Ik kan ook niet met indesign overweg[/size:a70abd04a1]

Bijdrager
    dimelot

6.0 zit echt vol met bugs…….doe in ieder geval de update naar 6.1. Dan werkt het ineens allemaal beter

Bijdrager
    TonE

Ik heb hele slechte ervaringen gehad met zgn “corrupt” gemeldde fonts in 6.1 die helemaal niet corrupt waren maar wel rip problemen gaven. 6.5 was er toen nog niet en ben zelfs om die reden terug naar 6.0 gegaan.

Bijdrager
    Ward

Het kan ook zijn dat je in het word-doc je ‘”changes”” nog moet “accepten” in de tools

Bijdrager
    Kjeld

Beknd probleem, hier een redelijke workaround.
    1. Wordbestandjes bewaren als/converteren naar RTF
    2. Dit applescript downloaden
    3. Tex-Edit downloaden
    4. RTF-bestanden met script omzetten naar x-tags.
    5. Tekst importeren met ‘Inclusief typogrammen’ aangevinkt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.