14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    FreekFalegier

XP support stopt; wat nu?

Hoi,

Ik draai XP via Parallells op een macbook pro. Ik gebruik het alleen maar voor een muziekprogramma waarvan helaas nog geen versie voor de mac is. Ik ga met XP niet het web op. Moet ik XP dan nog steeds vervangen?

Dankjewel al vast voor jullie antwoorden.

Groet

Bijdrager
    Shmoo

Ja!

Bijdrager
    madcat

Als de applicatie onder Windows 7 werkt zou ik het aanraden om te switchen, als dat echt niet werkt zou ik iig de netwerk connectie uitschakelen om het iets veiliger te maken.

Bijdrager
    hatolex

Als je met XP volledig bent afgesloten van internet is er weinig rede tot vervanging.

Bijdrager
    SunKeeper

Op zich niet, maar:
    – sloop je internetverbinding eruit (softwarematig)
    – door bovenstaand punt kun je ook meteen browsers, antivirussoftware, e.d. verwijderen, want dat heeft dan geen nut meer.
    – maak een goede backup, want herinstalleren zit er niet echt meer in.

Als je bovenstaande doet kan je niets gebeuren.

Bijdrager
    computer space

Je kunt i.d.d. gewoon de internetverbinding in de instellingen van parallels uitzetten.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

^^ Eens met bovenstaande. Maar waarom zou herinstalleren er niet meer inzitten? Stopt Microsoft soms ook met de activatieservers?

Bijdrager
    hatolex

Nou dat niet waarschijnlijk maar wel voor XP vermoedelijk.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Wie heeft er activatieservers nodig?:twisted:

Maar serieus, waarom zou je upgraden? Je gebruikt alleen een muziekprogramma, er zijn dus vast geen persoonlijke gegevens die gestolen kunnen worden. En XP werkt prima.

Bijdrager
    BoniMacX
    FreekFalegier op 04 april 2014

Ik ga met XP niet het web op. Moet ik XP dan nog steeds vervangen?

Nee dus, geen nood tot vervangen.
    Wat ik niet snap is dat je wel weet dat windows XP ondersteuning stopt maar niet weet waarom er aangeraden wordt tot upgraden naar versie 7. Nieuwsberichten maar half gelezen dan?

Bijdrager
    App-ie

Over 10 jaar draai ik waarschijnlijk nog steeds XP. Ik gebruik het voor ‘legacy’ software (in een VM) en internet is niet nodig, bovendien draait deze software sneller dan ze het ooit op de computers van die tijd gedaan hebben (10 a 12 jaar terug). Ik heb bovendien geen seconde aan upgraden gedacht toen bekend werd dat de support voor XP op 8 april zou verdwijnen. Don’t fix it if it ain’t broke:-)

XP is waarschijnlijk (samen met W7) hun beste Windows ooit…

Bijdrager
    csteelooper

Eens met App-ie. Heb hier ook een VMWare VM draaien met XP voor een bankierprogramma. Maar nu de support stopt haal ik de CSV-files van de bank binnen via de Mac en is internet in de XP-machine dus niet meer nodig. Daardoor is er echt geen reden meer tot vervanging. Zeker niet aangezien de maker van de bankiersoftware binnenkort overgaat tot het aanbieden van een volledig online oplossing à la Exact. Maar zelfs als die er is zal ik de XP-machine nog bewaren voor een aantal offline spelletjes die er in draaien…

@shmoo
    : wordt eens volwassen, jongen… Hard Ja roepen zonder dat je weet waar je over praat slaat echt nergens op…

Bijdrager
    FreekFalegier

Super! Dankjewel voor al jullie antwoorden.

Cheers!

Bijdrager
    App-ie

Als je al met XP het internet op wilt, moet je wel zorgen dat je de laatste browser van Chrome of Firefox gebruikt ipv IE8 oid.
    Verder bestaat er nog zoiets al EMET van Microsoft ( goegel maar ff), welke nog een soort van beveiliging biedt, echter niet in alle gevallen.
    Gebruik je een VM, dan kun je als het mis gaat eenvoudig je back-up weer terugzetten (moet je natuurlijk wel een back-up hebben:-) )

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.