30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 305)
  • Q:
    Bijdrager
    Pink Grapefruit

XP on Intel Mac… Apple Bootcamp!! Inclusief Drivers

Dit is een hele vette oplossing… Apple Bootcamp, 5 min. geleden uitgekomen. XP installeren op je Intel Mac inclusief alle benodigde drivers… Beter dan die andere halve oplossing!!

Zie hier:
    http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

Bijdrager
    PietjePuk

Dit had ik niet meteen verwacht maar is natuurlijk wel een mooie oplossing voor mensen die gebruik willen maken van XP op hun Mac…

Bijdrager
    Rayel

Heh al hadden ze iets eerder gekomen, had apple de 30.000 gewonnen.
    Had mij wel humor geleken.

Thanks voor de tip

Ik ga het eens proberen.

Bijdrager
    Quaint

haha, vooral deze:

A printer for the instructions (You’ll want to print them before installing Windows, really.)

Aljo

Bijdrager
    onem

Zo zo en nog geen voorpagina nieuws!!! Dit is dus echt indrukwekkend

Bijdrager
    deSpaanseRente

Allez
    en nu geraak ni ni eens meer op apple.com

Bijdrager
    KarelWillem

Ik had toch niet verwacht dat Apple hier zelf mee zou komen.

Dat wordt dus gewoon onderdeel van het systeem vanaf OS 11.

Inactief
    Anoniem

Dit nieuws heeft in ieder geval een enorm positief effect op de pre-market koers van Apple.:?

Bijdrager
    Tuffi

:? Zou een ubie freshe grap zijn geweest met 1 april…

mare, uiteindelijk dan toch, apple 30 jaar !! en we krijgen!… Windows XP op een Mac!:roll:

Bijdrager
    Rayel

Zo gedownload, nu nog even mijn windows cd zoeken.

Lijkt me leuk als macosx.nl de primeur krijgt met screenshots enzo

Bijdrager
    iDuck

”EFI and BIOS
    Macs use an ultra-modern industry standard technology called EFI to handle booting. Sadly, Windows XP, and even the upcoming Vista, are stuck in the 1980s with old-fashioned BIOS. But with Boot Camp, the Mac can operate smoothly in both centuries.

Word to the Wise
    Windows running on a Mac is like Windows running on a PC. That means it’ll be subject to the same attacks that plague the Windows world. So be sure to keep it updated with the latest Microsoft Windows security fixes.”

… wens de mensen die voor de lol, of noodzakelijk XP moeten gaan gebruiken op de mac veel succes!

And remember… no support

ps: ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen

:wink:

Bijdrager
    KP

Wie heeft een intel mac en een windows cd! ik zou heeeeeeel graag willen weten of dit een beetje goed draait!!

Bijdrager
    Pienjow

ben benieuwd of het geluid van de boxen het dan doen in xp via bootcamp.
    voorheen deed alleen de headphone-plug het namelijk.
    Mijn broer heeft op zijn Sony Vaio met intel core duo moederbord, Mac OSX prima draaien, maar daar doet gekgenoeg de headphone-plug het niet in OSX, alleen de boxen.

Bijdrager
    ParadoX

Dit is helemaal top.
    Nu wordt de verleiding om er toch een intel imac naast te zetten wel erg groot!

Bijdrager
    Rayel

Mij lijkt de virtuele oplossing nog steeds aantrekkelijker.

Nog steeds opzoek naar mijn windows cd

Bijdrager
    Rayel

Okee ffies nieuwe firmware hebben dus, wel in nederlands dat is leuk.

Voel me zo wel een nerd en een apple verader marjah heb vandaag toch niets te doen.

Bijdrager
    Marresc

Is this happening? :sealed:

Bijdrager
    Rayel

Sommige hardwarefuncties werken niet.
    De volgende hardwarefuncties worden niet door Windows XP ondersteund:
    Â de iSight-camera
    Â de Apple Remote
    Â de Apple USB-modem
    Â de toetsenbordverlichting op MacBook Pro-computers[/b]

Bijdrager
    HSL

wel mooi hoe lelijk het windows logo er in het grijs uitziet:)

Gast
    Anoniem

Waarom kun je eigenlijk geen Powerpc gebruiken inplaats van Intel-mac. Heeft trouwens een G4 mac ook EFI?

Bijdrager
    midas

ik heb geen dingen die ik op mijn pc wel kan en op mijn mac niet dus……

Bijdrager
    Rayel
    ”DCakici”

Waarom kun je eigenlijk geen Powerpc gebruiken inplaats van Intel-mac. Heeft trouwens een G4 mac ook EFI?

Nee, zitten een paar probleempjes.

windows kan niet overweg met een ppc processor, ook alle windows programma’s niet. Dan moet alles vertaald worden. Zoals rosetta nu doet in de intel mac

een g4 heeft openfirmware.

wie weet trouwens waar ik firmware updates voor een intel imac kan vinden. Ik wil gewoon dat mijn favoriete forum als eerste screenshots heeft.

Bijdrager
    danielpunt

En in Augustus informatie over Leopard 8)

Developers can learn all about the sixth major release of Mac OS X this century at Apple’s Worldwide Developer Conference, to be held August 7-11 in San Francisco.

Bijdrager
    remcodb2
    ”Rayel”

wie weet trouwens waar ik firmware updates voor een intel imac kan vinden. Ik wil gewoon dat mijn favoriete forum als eerste screenshots heeft.

hier

Bijdrager
    Sachin

Dit is een economisch gezien een héél slimme zet van Apple! Nu kan iedere Windows gebruiker een Mac kopen om mee te experimenteren zonder dat die moet bang zijn dat hij/zij geen Windows meer kan draaien. Uiteindelijk zullen de meeste mensen toch kiezen voor Mac OS X te booten en maar af en toe Windows. Had ik een Intel Mac dan is dat precies wat ik nodig heb om niet telkens te moeten werken op twee aparte computers. Nu heb ik m’n iMac G5 en een Acer TravelMate laptop. In de toekomst zal ik beide toestellen vervangen door een MacBook (Pro)! Wil er iemand mijn toestellen overkopen?:P

Bijdrager
    Rayel
    ”remcodb2″
    ”Rayel”

hier

Eey net uit gebracht. Nou es verder kijken

Bijdrager
    conradzoo

Zojuist mijn schoenendoos maar een doorgespit voor mijn oude XP’tje.

Lees nu echter dat Boot Camp (schitterende naam btw) allen werkt met XP sp2. En laat ik die nu net niet hebben…..

:roll:

Bijdrager
    Cradlemini
    ”MadzKey”

Economisch is het heel slim van :apple: , maar gevoelsmatig zegt iets me dat dit niet koosjer is.

Eerste de move naar Intel, nu XP op je Mac ….. Verkoopt Apple zijn ziel langzaam maar zeker aan de duivel? :?

Ik ben nog steeds bang voor een mac-clone deja vu…

Dit lijkt mij niet. Het OS is altijd de showcase van apple geweest. Ze laten nu alleen zien, wij maken de beste spul, zo goed zelfs dat we jullie meuk zonder problemen kunnen draaien. Ik vind dit echt een uitkomst. Ik hoop dat die video drivers goed zijn, dan kan ik op mijn toekomstige mbp lekker gamen.

Bijdrager
    AlexdePalex

Hmm.. Telkens als ik opstart, krijg ik de melding dat de nieuwe firmware is geinstalleerd. Ik vind 1x eigenlijk wel genoeg:(

Ik vraag mij ook af in hoeverre de grafische drivers direct X ondersteunen. Zodra de boel geinstalleerd is zal ik dat eens uizoeken:)

Bijdrager
    MacBeer

RTL Z bericht zojuist dat het aandeel APPLE meteen 6% omhoog schoot doordat Boot Camp is uitgebracht…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 305)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.