11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    joshuaq1992

XP Download desktop

Hoi iedereen,

Omdat binnenkort in april de ondersteuning voor Microsoft Windows XP wegvalt ga ik een van mijn desktops formatteren en gebruiken als download desktop. De bedoeling is dus dat er enkel het besturingssysteem, internet en een downloadclient op komt te werken. Geen andere taken, geen bankzaken etc.

Op deze computer wil ik dus enkel downloaden, om vervolgens de data op een later tijdstip over te zetten naar andere computers.

Is dit ‘veilig’? Los van natuurlijk het risico dat het binnenhalen van downloads (lees torrents) altijd een risico met zich meebrengt. De betreffende ‘download’ computer staat wel in een netwerk met andere computers, die ‘schoon’ en veilig moeten blijven. Het gaat mij meer om het feit dat er ‘ingebroken’ kan worden op de download computer en dan misschien ook dus op het volledige netwerk.

Graag had ik jullie visie hierop.

Alvast dank voor de moeite en het meedenken.

Hartelijke groeten,

Joshua

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap de connectie met XP niet helemaal.

De X in OS X staat in ieder geval niet voor Windows XP.
    Dus ik heb het vermoeden dat je een beetje bent verdwaald op dit Apple forum.

Bijdrager
    joshuaq1992

Nee, ik zit niet op het verkeerde forum:) Ik ben al jaren ook een tevreden Mac gebruiker. Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Bijdrager
    KarelWillem

XP zonder veiligheidsupdates gebruiken voor iets waar juist de veiligheid voorop zou moeten staan (connectie met Internet dus), is waarschijnlijk géén goed idee.

Overigens staat je topic dan wel in het verkeerde forum-onderdeel.
    Want het heeft verder niets met OS X te maken.

Bijdrager
    Shmoo

:)

Wel jaarlijks 7 miljoen torrent binnen halen maar schijnbaar komt het niet in hem op om Windows Vista, 7 of 8 binnen te hengelen.

Ik begrijp niet zo goed wat hij nu wilt vragen, wil hij nu van ons goedkeuring krijgen om een verouderd systeem te gebruiken dat straks wagenwijd openstaat omdat hij er toch geen bankzaken op regelt?
    Miss. moet je dan ook 15 jaar oude auto kopen, het interieur helemaal kaal strippen en dan bewust de deuren niet afsluiten zodat er wel een zwerver in kan gaan zitten schijten maar gelukkig heeft hij dan niet je pincode en andere persoonlijke spullen.

Bijdrager
    belfortmac

Een tevreden Mac gebruiker wat met oude Windows zooi wil werken!!:evil:

Goed bezig(y)

Bijdrager
    remco85

zet op een oude bak ubuntu lts versie
    hier ook gedaan draait als een gek
    en zeg windows voorgoed vaarwel

oja dit is gedaan omdat ik geen zooi op mijn macbook en mac mini wil

Moderator
    Raymon Mens

Ubuntu of Fedora zijn prima Linux-dekstops die goed draaien op oudere hardware. Dat zou ook mijn eerste advies zijn.

Bijdrager
    madcat

Ik heb zelf ook nog een oude pc op zolder met Windows XP om de oude spellen uit de jaren 80 en 90 te kunnen spelen. (jeugd sentiment:)
    Echter heb ik deze bewust niet op het internet aangesloten omdat zelfs zonder surfen op het internet, XP al erg virus gevoelig is.

Mijn advies is dan ook “niet op internet aansluiten”.
    koop gewoon een oude macmini of desnoods een oude pc die wel Windows 7 aan kan.
    Of zet er een recente versie van debian of ubuntu op als je wat handiger bent.

Bijdrager
    SunKeeper
    Shmoo op 26 maart 2014

Wel jaarlijks 7 miljoen torrents binnen halen maar schijnbaar komt het niet in hem op om Windows Vista, 7 of 8 binnen te hengelen.

Lijkt me op zich ook wel logisch, software downloaden is niet legaal in Nederland i.t.t. muziek/films/foto’s.

Ik zou er gewoon Win7 op gooien. Maakt toch niet veel uit dat het niet vooruit komt, je werkt er zelf toch niet actief mee. Eenmaal opgestart loopt die torrent ook wel door.
    Overigens is een 32-bits versie van 7 maar amper zwaarder dan XP. Wat voor specs hebben we het over?
    Het kan zelfs nog werken op een Pentium 2 uit 1999.

Bijdrager
    computer space

Of zet er Linux op.
    Voor enkel downloaden, kun je beter een Raspberry Pi aan een externe HD hangen. Die gebruikt maar 2-3 watt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.