13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    bakvis

xp cd bootcamp

weet iemand of het veilig is om de installatie cd te gebruiken die ik al eerder heb gemaakt om via de andere optie xp te booten op de mac. zijn de bestanden hetzelfde, en kan ik deze nu dus gewoon weer gebruiken?

Bijdrager
    benj1989

installatie cd van wat?
    van xp of drivers?

Bijdrager
    ragoooon

Ik heb windows xp sp2 gedownload omdat mijn windows xp schijf nog sp1 is, maar hoe maak ik nu een opstartschijf want als ik wil opstarten met de cd die ik heb gemaakt krijg ik:
    Bad or Missing file A:/DRDOS/DPMS.EXE

Bijdrager
    Zeekomkommer

Je moet een “geslipstreamde” opstartschijf maken. Even googlen op slipstream SP2.

Bijdrager
    bakvis

deze schijf heb ik gemaakt voor de instalatie van mijn eerdere xp op de intel mac (van de wedstrijd en waar je al eerder xp mee kon booten op de mac) staan op deze schijf dezelde gegevens als die worden gevraagd voor de instalatie?

(zie ook: http://wiki.onmac.net/index.php/Main_Page )

Bijdrager
    macpro

Probeer het gewoon.
    In het ergste geval moet je Windows opnieuw installeren op de Mac.

Bijdrager
    ragoooon

Zo een geslipstreamde cd maken lukt me niet zo goed.
    Maar ik heb wel een volledige windows xp sp2 cd gedownload maar hoe maak ik met nero(?) een opstart cd?
    help me aub :D

Bijdrager
    Apfel
    ”ragoooon”

Zo een geslipstreamde cd maken lukt me niet zo goed.
    Maar ik heb wel een volledige windows xp sp2 cd gedownload maar hoe maak ik met nero(?) een opstart cd maken?
    help me aub :D

Link How to slipstream XP
    Je kunt ook latere updates installeren zonder online te gaan met autopatcher.
    Autopatcher jan 06.NL

Bijdrager
    mvdenberg

Ik snap je vraag niet helemaal:

Service pack zijn niet bootable. Een service pack installeer je normaal gesproken vanuit windows. (dus eerst windows starten, en dan dubbelklikken op het service pack bestand).

Er is inderdaad een slipstream methode: die is alleen aantrekkelijk wanneer je meerdere pc’s wilt voorzien van windows. Het voordeel van zo’n slipstream is dat je dan niet eerst windows hoeft te installeren en daar overheen service pack2.

Maar in jouw geval heb je windows al geinstalleerd: dus opstarten in windows, dubbelklik op het servicepack en klaar. :)

Bijdrager
    huinkroese

Daar heb je het gelazer al.
    Eén dag na de release meteen de XP vragen op MacOSX.nl. Mede omdat Apple z’n handen van support aftrekt zal het op de diverse fora wel een lekkere “Hoe-kan-dat-nou-XP-draait-voor-geen-meter” vragen. Mijn comment heeft niet direct betrekking op deze vraag, maar meer in het algemeen; Laat de Apple fora lekker over Apple gaan!

Bijdrager
    Dick de Roos

Dat ging over Apple! XP op een Apple is Apple.
    Als je bedoelt: het is een Mac-forum, heb je mijn stem.
    Ik voorzie/adviseer (toch maar; en dat zo snel na 1 april) een nieuw forumonderdeel: Andere OS-sen.
    Anders krijgen we dat gedoe steeds. :mrgreen:

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”Dick

Dat ging over Apple! XP op een Apple is Apple.
    Als je bedoelt: het is een Mac-forum, heb je mijn stem.

Je bedoelt als het een Mac OS forum is. :wink:

Bijdrager
    Statics

Als het goed is staat er in Nero de optie, boot(able). Ik weet niet in welke files je het gedownload hebt en hoe deze files eruitzien (iso, bin etc.) maar met Nero –> boot(able) moet het lukken.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.