8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    macnew

xp aanmelden bij nieuwe airport basisstation

Sinds kort heb ik een nieuwe airport basisstation aangesloten.
    Als ik met mijn (andere) windows-computer (draadloos) verbinding wil maken lukt dit niet.
    Hij ziet wel het netwerk, maar kan geen verbinding maken vanwege de wap-code.
    Hoe kan ik dit instellen?

Bijdrager
    PietjePuk

Je zal moeten veranderen naar WPA2 Personal in plaats van WEP. Windows wil dit namelijk niet aanvaarden.

Bijdrager
    formulefan

windows kan wel wep aan.

Bijdrager
    Nikita

Ja, ik dacht dat het juist andersom was… Pas vanaf XP SP2 kan Windows WPA (2) fatsoenlijk herkennen. WEP moet daarentegen geen probleem zijn.

Heeft de Airport misschien een andere beveiliging op basis van IP adressen o.i.d. voorzover je weet?

Bijdrager
    PietjePuk

Gek, mn broer en ouders hun pc-bakken wouden geen WEP wachtwoord aanvaarden…

Bijdrager
    formulefan

al die windows bakken hier in het netwerk konden met het wep wachtwoord overweg. Of kan dit komen door extra geinstalleerde software?

Overigens is WPA wel veiliger.

Bijdrager
    Oppie

Al in AirPort Help gekeken; zou ik wel doen:

Verbindingen tot stand brengen met basisstations via draadloze software van andere fabrikanten

U kunt met een computer waarop andere draadloze software dan AirPort is ge├»nstalleerd, een verbinding tot stand brengen met een AirPort-netwerk dat met een wachtwoord is beveiligd. Vervolgens kunt u via dit netwerk een verbinding met het internet tot stand brengen. Hiervoor hebt u een netwerkwachtwoord nodig (het “equivalente netwerkwachtwoord”) dat verschilt van het wachtwoord dat AirPort-gebruikers moeten invoeren.

Om het equivalente netwerkwachtwoord op te zoeken, gaat u als volgt te werk:
    1- Open het AirPort-hulpprogramma, selecteer het basisstation en klik op de knop ‘Configureer’.
    2- Klik op de knop ‘Naam en wachtwoord’.

Om het gemakkelijker te maken voor niet-Apple computers om verbinding te maken met uw beveiligde netwerk, kunt u een wachtwoord opgeven dat uit precies dertien tekens bestaat.

Bijdrager
    Napsju

Windows kan zeker wel met WPA2 werken, alleen natuurlijk niet standaard, zoals zo vaak met Windows…:D

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=662BB74D-E7C1-48D6-95EE-1459234F4483&displaylang=en

Download bovenstaande patch en je hebt kans dat het [mogelijk] werkt.

Bovendien blijft het hier natuurlijk een Mac forum, en geen Windows helpdesk. Je zit op het randje, aangezien je het toch over een Apple product hebt… :)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.