6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Venco

XML voor verschillende talen en toch 1 filmpje? OPGELOST

Hallo,

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een zo goed mogelijke oplossing voor het volgende vraagstuk:
    Wij hebben een filmpje gemaakt voor onze website, waarin ook tekst zit. Nu hebben wij sites in verschillende talen. Is het mogelijk om het filmpje zo te maken, dat afhankelijk van de gekozen taal voor de website, ook de taal voor de tekst in het filmpje wordt aangepast? Voor onze flashfilmpjes gebruiken we hiervoor XMLfiles die voor de verschillende talen worden aangeroepen. Is dit ook mogelijk voor video? En is er ook een mogelijkheid om dit niet alleen voor tekst, maar ook voor voice over bijvoorbeeld?

Bijdrager
    Anillusion

Ik ben niet zo op de hoogte van de interactiemogelijkheden van Quicktime, maar je zou natuurlijk altijd deze interactie kunnen proberen in te bouwen in Flash. Dus afhankelijk van de taal, wordt bepaald welke audio bijvoorbeeld wordt gekozen. Even er van uitgaande dat je Flashvideo gaat gebruiken omdie filmpjes te laten zien.

Bijdrager
    AppletjeEitje

Dus je beschikt nu al over 1 universeel flashfilmpje en diverse (taal afhankelijke) XML files met tekst die je dynamisch wilt koppelen? Of is je vraag of dat met een ander filmformaat ook mogelijk is?

Bijdrager
    Venco

Op dit moment hebben we een videofilmpje in ontwikkeling, met hierin teksten die door het beeld gaan, en een voice over. Afspelen van het filmpje gebeurt op de site.

En hierin zou ik dus graag voor de verschillende landen verschillende talen voor de teksten hebben die door beeld gaan, en de locale voice over afspelen. Maar ik weet dus niet of mogelijk is? Ik wil voorkomen dat ik voor ieder land een kopie van het filmpje moet maken, en X-versies moet hosten, als dit wellicht ook met 1 versie zou kunnen, en verschillende additionele files.

Bijdrager
    AppletjeEitje

Ik ben toch bang dat als je buiten je flash-formaat gaat werken, je afzonderlijke filmpjes voor elke taal moet renderen. Ik ben hier geen guru in, dus misschien kan iemand je 100% uitsluitsel geven.

Bijdrager
    Venco

Ik heb het verder uitgezocht, en we gebruiken flash video, dus dit zou moeten werken met externe XML files. Dank voor de reacties!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.