5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    macstijn

XML plaatsen in indesign

Beste Maccers,

We zijn met een boekje bezig waarin op een aantal pagina’s ±80 informatie moet komen die in een MySQL database staat. Deze hebben wij keurg geexporteerd en vervolgens als XML geimporteerd in Indesign CS. Onder ‘structuur’ komt keurig alle informatie te staan. Het betreft voornamelijk namen en eigenschappen die bij deze namen horen. Nu is de vraag hoe kan een verwijzing gemaakt worden dat automatisch elke naam op een bladzijde komen met daarbij alle informatie die daar bij hoort. Met andere woorden, bestaat er zoiets als een code die bijvoorbeeld in het stramien geplaatst kan worden, zodat alle daarvoor aangewezen tekstvakken worden gevuld.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Stijn

Bijdrager
    wobbie

als je bijv een label maakt met de naam “Titel” en je koppelt deze aan een tekstkader,

als je dan XML importeert dan zal het veld dat in XML “Titel” in dit tekstveld ingevoegd worden…

Bijdrager
    macstijn

Dank voor je reactie Wobbie, maar feitelijk is dit juist de vraag, hoe breng je die koppeling tot stand, natuurlijk kun je alles een voor een gaan slepen, maar kan dit geautomatiseerd, dus wanneer je 100 namen hebt, wil je dit 100 keer in het textfield namen hebben, achter elkaar. Hoe krijg je dit voor elkaar. Nogmaals dank voor je reactie.

Groet, Stijn

Bijdrager
    shushishu

Ik begrijp niet 100% wat je bedoeld, maar je kan bijv. per pagina een kader aanmaken en die koppelen aan een tag, de tag noem je bijv. p1 of zoiets.

Vervolgens kan je in de xml doc alle teksten die op pagina 1 (of in die kader) moeten komen aangeven met de tag <p1>, zo komen die stukje tekst vanzelf op de goeie kader. Wel moet je van te voren bij elke pagina een kader neerzetten en die met een tag benoemen, bijv. p1, p2…..

Binnen de tag “p1” kun je weer meerdere tag aanmaken voor bijv. koptekst, body enz., en die koppelen aan je typogrammen, zo worden de geimporteerde xml document automatisch in de juiste typogram gezet.

Heb ik je hiermee geholpen?

Bijdrager
    macstijn

MING DESIGN, Dank voor je reactie, je hebt me inderdaad geholpen, ik ga nu even kijken hoe ik die tags kan verwijzen, maar het biedt weer een aanknopingspunt.

Dank, Stijn

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.