15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    superfreak

XML naar SRT converteren

Is het mogelijk een XML bestand te converteren naar een SRT bestand. Ik wil een MXF bestand afspelen in een VLC player en daarbij een ondertitel bestand toevoegen. Nu heb heb wel een XML bestand maar geen SRT wat volgens mij nodig is voor VLC.

Thanks.

Milan

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    superfreak

Mmm, geen idee. Ik maak vanuit FCP een MXF file via XDCAM transfer. Dus het wordt een grote MXF HD videofile.

Bijdrager
    superfreak

Ok, ik zie het maar dit is niet wat ik bedoel. De MXF file is prima die hoef ik niet te converten. Ik wil juist de XML (ondertitelbestand) naar een SRT (ondertitelbestand) converten. Ik zie deze vraag ook verschijnen op Google maar nog geen duidelijk antwoord tegen gekomen.

Bijdrager
    Pieterr

http://en.wikipedia.org/wiki/SubRip
    Beiden zijn tekstbestanden dus echt moeilijk kan het niet zijn.
    Kun je eens zo’n XML bestand ergens online zetten?

<br />
    1<br />
    00:00:20,000 --> 00:00:24,400<br />
    Altocumulus clouds occur between six thousand<br />
     <br />
    2 <br />
    00:00:24,600 --> 00:00:27,800 <br />
    and twenty thousand feet above ground level.<br />

Bijdrager
    Tempest

Probeer Jubler eens. Een gratis programma waarmee je ondertitels kan bewerken (en dus ook in een ander formaat opslaan).

Trouwens… kan je in VLC niet simpelweg manueel een ondertitelbestand kiezen?
    In VLC:

“Bestand” > “Geavanceerd bestand openen…” (cmd+shift+O)
    Dan kies je het af te spelen bestand (video) en daaronder selecteer je
    “Gebruik ondertitelsingsbestand:”
    en klik je op instellingen, en selecteer je je xml bestand. Zou normaal moeten werken.

Bijdrager
    superfreak

Ik heb dit idd geprobeerd en krijg een foutmelding. Ergens op het net las ik dat VLC SRT ondertitel nodig heeft maar ben een complete leek op dit gebied. @Pieterr, zou je wel denken maar ik kan nergens het antwoord vinden. Ik denk als je in het bestand kijkt het wel aan te passen is maar zoals gezegd heb ik er zelf weinig verstand van.

Ik kan je een bestand sturen als je wilt.

Bijdrager
    Tempest

Mag ik het eens proberen converteren?

Bijdrager
    superfreak

Ik lees nu ook weer dat .SRT niet op een mac afspeelt. Het viel me sowieso al op dat het enige programma dat ik vond een windows ding was.

Ik geef het op. Als iemand het antwoord weet en het makkelijk toepasbaar is met VLC of any other program hou ik me zeer aanbevolen.

Dank,

Milan

Bijdrager
    Tempest

Een srt bestand speelt wél af op Mac… het is slechts een ondertitelingsbestand en VLC zal er niets mee doen als je geen video selecteert.
    Ik stel voor dat je met Jubler (zie vorige posts) eens probeert dat xml bestand om te zetten naar srt.
    Dan in vlc je xmf bestand openen met ondertitels uit het nieuwe srt bestand…

Bijdrager
    superfreak

Ik heb Jubiler gewonload en het XML bestand er in geopend. Hierna vind ik nergens hoe ik dit kan omzetten naar SRT? Ik zal er nog eens naar kijken. Hij herkende de XML file wel goed.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Tempest

Wel, je doet gewoon in jubler “file”>”save as…” en je kiest subrip (.srt) als formaat en je klikt op save. Klaar:-)

Bijdrager
    superfreak

Thanks :), ik heb dit net uitgevoerd en zie iig iets in beeld maar niet het goede. Hij laat ook alle subtekens in beeld zien. Ik ga nog even iets anders proberen.

Heel erg bedankt iig voor het meedenken.

Bijdrager
    Pieterr

Je hebt een PB. (Helaas krijg je dan geen popup meer te zien sinds OMT 2.0.)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.