6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sytrusze

XLR to Lightning

Hallo allemaal,

Ik heb een XLR microfoon van +- 300 euro. Ik wil deze graag gebruiken met mijn iphone XS max. Nu vind ik online XLR naar Lightning adapters, maar deze zijn allemaal 100+ euro. Vind ik vrij prijzig voor een adapter (alhoewel deze adapters vast ook andere voordelen bieden).

– Is er een goedkopere variant waar iemand van af weet/ervaring mee heeft?

Bijv: een XLR -> 3.5mm Jack en deze aan de bijgeleverde Apple Lightning naar Jack adapter aansluiten? De XLR naar Jack zijn namelijk vrij goedkoop te vinden (+- 10 euro).

Weet alleen niet of dit überhaupt wel werkt en of het goed werkt of dat je toch echt een duurdere adapter nodig hebt met een ingebouwde versterker voor dynamische mic’s.

Bedankt alvast!

Bijdrager
    TheBigZ

Inderdaad, kost je zo’n €100.

Boya XLR naar Lightning Adapter BY-BCA7

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb het bij de iPhone geleverde lightning naar 3.5 kabeltje verbonden met een XLR naar 3.5 kabel (€17,99 onlinekabelshop.nl) om muziek van mijn iPhone 11 af te spelen.

De XLR gaat naar de XLR input van mijn mixer. Werkt goed!

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    sytrusze

Bedankt heren!

@TheBigZ
    : als er geen goedkopere oplossing is, dan moet zo’n dure adapter wel ja helaas. De Boya is indd een goede lijkt mij, alhoewel ik denk ik toch eerder voor Rode zou kiezen in dat geval. Puur vanwege de “naam” van het merk.

@OMT-fan
    : is inderdaad een prima oplossing voor jou doelstelling. Echter vraag ik mij af het opnemen van geluid ook via die manier zal kunnen…is zeker wel het proberen waard iig. Ipv de mixer, gaat de XLR input in mijn geval naar de Microfoon.

Bijdrager
    janbertwedman

Denk wel dat je het gebalanceerd signaal van XLR kwijt bent.

Bijdrager
    sytrusze

<p class=”cite”>janbertwedman op 7 oktober 2020 om 15:32</p>
    Denk wel dat je het gebalanceerd signaal van XLR kwijt bent.

Dat denk ik dus ook inderdaad…dat wordt afwegen:p

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.