11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ijope

xgrid in tiger

ik vroeg me wat of toen ik de webstream zag van
    als xgrid inm tiger zit en je hebt meerdere macs op je netwerk staan.
    rekenen die dan mee in als in een dual systeem (of meer)
    of heb ik het verkeerd begrepen???

Bijdrager
    mborsten

Xgrid kan andere processoren van computers in een netwerk gebruiken om rekenprocessen aan uit te besteden. Dat is erg handig als je bijvoorbeeld Shake iets wil laten renderen, niet om je computer wat sneller te laten lopen.

Bijdrager
    xPer

Met Xgrid is een stukje middleware dat erop gericht is om rekenintensieve taken te distribueren over meerdere machines in een netwerk. Op zich hele mooie technology, maar de applicatie moet wel Xgrid aware zijn.
    Het is dus niet zo dat elke applicatie hier iets mee kan. In eerste instantie is Xgrid vooral een SDK voor ontwikkelaars om hun eigen applicaties grid-aware te maken. Voor het grote publiek is het dus wachten op de grote software huizen als bijvoorbeeld Adobe om hun applicaties Xgrid aware te maken en dan kan het feest beginnen. Wetenschappers die zelf applicaties ontwikkelen voor hun experimenten en onderzoeken kunnen direct beginnen om de Xgrid API’s te gebruiken om op die manier hun applicaties grid-aware te maken waardoor ze fantastisch effectieve cluster applicaties kunnen bouwen.

Bijdrager
    Stof

Check ook een eerder topic over het hoe en wat van Xgrid.

Bijdrager
    Ijope

ja maar deze topic is speciaal voor de xgrid functie in tiger

ik bedoel meer je hebt safari de finder en itunes openstaan

itunes staat 400 tunes te converten naar aac

safari download een groot bestand en surft

finder staat euhm te finden

dat je met de xgrid technologie dan de itunes convertie kan uitbesteden aan netwerk macs??

Bijdrager
    Stof

Xgrid werkt alleen met software die daar speciaal op is ingericht.

Bijdrager
    boesboes
    ”xPer”

Met Xgrid is een stukje middleware dat erop gericht is om rekenintensieve taken te distribueren over meerdere machines in een netwerk. Op zich hele mooie technology, maar de applicatie moet wel Xgrid aware zijn.
    Het is dus niet zo dat elke applicatie hier iets mee kan. In eerste instantie is Xgrid vooral een SDK voor ontwikkelaars om hun eigen applicaties grid-aware te maken. Voor het grote publiek is het dus wachten op de grote software huizen als bijvoorbeeld Adobe om hun applicaties Xgrid aware te maken en dan kan het feest beginnen. Wetenschappers die zelf applicaties ontwikkelen voor hun experimenten en onderzoeken kunnen direct beginnen om de Xgrid API’s te gebruiken om op die manier hun applicaties grid-aware te maken waardoor ze fantastisch effectieve cluster applicaties kunnen bouwen.

xgrid, volgens mij een van de revolutionairste software stukjes die apple laatste jaren gemaakt heeft!

en nu ondersteuning door Photoshop!

Bijdrager
    xPer

Xgrid wordt goed gemarket door Apple, maar is qua toepassing niet zo revolutionair als je denkt. Digital had dit soort faciliteiten al voor hun DEC platform in de jaren 70…..

Paralelle clusters (niet te verwarren met fail-over clusters zoals Microsoft die heeft) bestaan echt al decennia. Het fantastische van Apple is dat ze die technologie nu veel goedkoper beschikbaar maken dan op de andere platformen, waardoor het voor een breder publiek bereikbaar wordt en er vervolgens ook andere toepassingen gebruik van kunnen maken.

BTW hoe denk je dat de Linux rendering farm bij Pixar werkt….

Bijdrager
    junkiesxl

Allemaal waar xPer maar zoals met zovele dingen heeft Apple ervoor gezorgd dat je geen expert (kon het nie laten) hoeft te zijn om het op te zetten. Je hoeft ook geen speciaal netwerk te leggen, je gebruikt je bestaande netwerk en je bestaande computers. Eenmaal dat xgrid ingeburgerd raakt heb je dus nog meer nut van je oude computers waardoor een mac nog langzamer “oud” wordt.

Bijgevolg is de prijs niet meer zo duur

(kgeef toe, redelijk optimistisch stukje maar dat is waar ze heen willen)

Bijdrager
    Ijope

dus als itunes xgrid aware is dan werkt het wel

Bijdrager
    Sad

alles, en meer, over Xgrid op http://www.xgrid.info/

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.