2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    oost

Xerox Phaser 6120 niet in 'afdrukken'

Beste mensen,

Ik heb van-de-week Snow Leopard op mijn MacPro 2.66 gezet(en ge-update naar 10.6.6). Eerder was (voor mij) niet echt nodig, maar nu wel (bijv. voor de App. store). Alles is goed gegaan behalve mijn printer. Dit is een Xerox Phaser 6120. Deze was niet meer ‘te vinden’. Vervolgens ben ik gaan kijken op de site van Xerox en daar zag ik de driver voor SL staan:

http://www.support.xerox.com/support/phaser-6120/downloads/enus.html?operatingSystem=macosx&fileLanguage=nl

Ik heb de ‘Driver Installation Package’ gedownload, geinstalleerd, voor de zekerheid ge-herstart en vervolgens via ‘systeemvoorkeuren -> afdrukken & faxen’ geprobeerd de driver (die in mijn HD -> Bib. -> printers staat) te benaderen. Maar helaas; ik kan niets selecteren, ook geen andere printer die standaard in de Mac zitten zoals Brother bijvoorbeeld.

Is er iemand die weet hoe ik mijn printer weer kan ‘vinden’ en aan de praat krijg?

Alle tips zijn welkom,

Remco

Bijdrager
    oost

Aangezien ik met de driver niet verder kom hoop ik dat iemand mij met het alternatief kan helpen. Ik heb begrepen dat je de printer ook kunt benaderen via het IP-adres in de router. Ik heb het IP-adres van de printer gevonden middels het menuoverzicht van de printer. Dat IP-adres zou ik dan moeten ingeven in ‘afdrukken -> IP’. Vervolgens kom ik er niet uit. Ik heb dan optie’s zoals ‘protocol’, ‘adres’ etc. Maar de printer blijft dan op ‘Inactief’. Wel zie ik de printer in bijv. Indesign. Maar in de status blijft de printopdracht zoeken naar verbinding en meldt vervolgens dat de printer niet kan worden gevonden.

Wie oh wie kan mij helpen?

Mijn dank is groot,

Remco

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.