5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Cashh

XDCAM Transfer – FCP

Ik heb op een nieuwe laptop van mij het programma XDCAM Transfer geïnstalleerd om bestanden van mijn camera te importeren voor gebruik in FCP. Nu krijg ik alleen steeds de volgende foutmelding in XDCAM Transfer: Codec Not Installed; The video codec required to view this material is not installed. (This codec is installed as part of FCP 6.0.2 or higher.) Terwijl ik een versie van FCP heb van 10.0.1. Wie weet welke software ik nog moet installeren om mijn programma’s weer aan de praat te krijgen?

BVD,
    Cashh

Bijdrager
    shanna61

Je hebt gebruikt xdcam om bestanden te importeren in fcp! Dan staat er dat de codec is geinstaleerd in fcp 6.0 en hoger. Echter je geeft daarna aan dat je over versie 10.0.1 beschikt.?

En daar denk ik dat de fout zit.

Ik ken het programma niet, maar het lijkt er op dat xdcam fijn samenwerkt met FCP en niet met FCPX wat jij schijnt te bezitten. aangezien je het over versienummer 10.0.1 hebt. FCP is nooit verder gekomen als een versienummer 7.

Bijdrager
    shanna61

Kijk anders eens op deze pagina. Hier staat een link op met de plugin die je nodig hebt met FCPX.

Bijdrager
    Triumph

FCP X 10.0.1 ? Dan loop je wel 10 versies op achter

Bijdrager
    Qmagic

XDCAM Transfer werkt met FCP 7, voor FCP X heb je andere software van sony nodig, zie de link van shanna61. Voor die plugin heb je wel een nieuwere versie nodig dan 10.0.1: “Final Cut Pro 10.0.6 or higher for version 1.1 and Version 1.2 of this plug-in requires: Mac OS X 10.9 Final Cut Pro 10.1 or later”
    This plug-in supports SxS Card but not Professional Disc. XDCAM Professional Disc users can use Content Browser software to ingest material into Final Cut Pro X.

En XDCAM Transfer is trouwens verouderd en was al opgevolgd door de Content Browser van Sony.
    Zoals Triumph al aangeeft is dat wel een erg oude versie die je nu gebruikt. Even snel updaten. We zitten nu al op 10.1.1

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.