6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jan_boersma

xd-kaart lezer (firewire)

ik ga eenFujifilm Finepix F30 kopen.
    Dit model maakt gebruik van XD-kaartjes.
    Weet iemand of er xd-kaart lezers bestaan met een firewire aansluiting.
    (Om aan te sluiten op min titanium G4-400; deze heeft geen USB 2.0)

Groeten Jan:)

Bijdrager
    Macwagen Polo

voor zover ik weet niet, maar je kunt via je PCMCIA slot een XD cardreader kopen die wel net zo snel is ook nog eens mooier ook:)

k weet dat olympus die verkoopt, maar xd is o.a. ontworpen door fuji dus die zullen daar ook wel wat apparaatjes voor hebben:)

suc6!

Bijdrager
    505

Ik ben er ook al tijden naar op zoek.

Fuji heeft ze zelf gemaakt, en bijgeleverd bij dure fotocamera’s. Toen kon je ze ook los bestellen.

Tegenwoordig niet meer, en 2e hands heb ik ze nog niet gezien.

Bijdrager
    Napsju

Wat dacht je van een USB cardreader en een USB 2.0 PCI kaartje? Die kosten geen drol en is absoluut een goedkopere oplossing dan een eventuele firewire oplossing, als die al bestaat. Bovendien heb je met een USB 2.0 insteekkaart vaak meer dan 1 USB poort, zo kun je dus nog meer snelle USB apparaten aansluiten.

Je zou eventueel ook zonder cardreader kunnen werken. Gewoon je camera aansluiten op de USB 2.0 poort.

USB 2.0 kaarten kosten je hooguit 15-20 euro.

Bijdrager
    Gijs Raggers
    ”Napsju”

Wat dacht je van een USB cardreader en een USB 2.0 PCI kaartje? Die kosten geen drol en is absoluut een goedkopere oplossing dan een eventuele firewire oplossing, als die al bestaat. Bovendien heb je met een USB 2.0 insteekkaart vaak meer dan 1 USB poort, zo kun je dus nog meer snelle USB apparaten aansluiten.

Je zou eventueel ook zonder cardreader kunnen werken. Gewoon je camera aansluiten op de USB 2.0 poort.

USB 2.0 kaarten kosten je hooguit 15-20 euro.

PCI zal lastig worden in je Titanium. Een PC Card met USB 2 kost gelukkig ook maar 2 tientjes. Prima oplossing.

Bijdrager
    Napsju

Zal het tijdstip wel geweest zijn, dacht dat het om een desktop ging, een gewone tower. Sorryyyyy :roll:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.