7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    maxtje

XCODE: NSArrays van Plists halen

Beste,

Ik ben al een tijdje bezig met NSArrays van Plists te halen, dat lukte al altijd goed (zowel plists van online als local).
    Nu zit ik hier vast:
    Dit lukt wel:

En Als ik hem zo via mijn online plist haal gebruik ik wel de juiste code om hem op te halen, maar in mijn plist zelf zit er een foutje, mijn vraag is nu natuurlijk hoe ik dit oplos (door [’s en ]’s misschien weg te halen ofzo) help mij aub!
    Hier is mijn plist file:
    KLIK HIER
    Zoals je kunt zien heb ik gewoon elke string geplakt in de plist file zonder iets te veranderen eraan, ik dacht dat dit normaal wel werkt…
    Kunnen jullie mij helpen?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    koen

Ik snap er weer erg weinig van Max. Probeer het nog eens te beschrijven, en duidelijk aan te geven wat er nu precies fout gaat. :)

Bijdrager
    maxtje

Sorry voor de onduidelijkheid Koen.
    Het is trouwens Maxim en niet Max, maar dat is nu niet echt zo erg;)

Hier hopelijk wat beter uitgelegd:

Ik wil gewoon weten wat er tussen <string> en </string> moet staan in mijn plist file.

<string>[NSString stringWithFormat:@”Stamp-overlay%li.png”, (long)[[NSUserDefaults standardUserDefaults] integerForKey:@”ReliveStampSaved”]]</string>

Lukt niet, dus ik zou graag weten hoe ik het wel zo moet zetten, het gaat denk ik mis bij

(long)[[NSUserDefaults standardUserDefaults] integerForKey:@”ReliveStampSaved”]]

Bijdrager
    koen

Nogmaals, wat is de foutmelding die je krijgt in Xcode? “Lukt niet” is erg vaag.

Ik zou de plist zo maken dat er <string>Stamp-overlayXX</string> komt te staan.

Het is trouwens Xcode en niet XCODE, en plist en niet Plist, maar dat is nu niet echt zo erg;)

Bijdrager
    maxtje

Het lukt zogezegd wel, maar hij leest de string gewoon niet. Het heeft geen foutmelding aan, maar omdat het de string niet kan lezen omdat er een foutje tussen de <string> en </string> is lukt het niet om de afbeelding weer te geven.

Bijdrager
    koen

Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat je code in je <string></string> hebt staan. Lees dit eens: http://stackoverflow.com/questions/7058858/should-i-use-nsuserdefaults-or-a-plist-to-store-data, volgens mij staat daar wat je probeert te bereiken.

Bijdrager
    bitsflew

Als je de plist wilt uitlezen zoals in het NSUserDefaults voorbeeld (met integerForKey:) dan moet de plist er als volgt uitzien:

<dict>
    <key>ReliveStampSaved></key>
    <integer>3</integer >
    <key>ChangeStyleStampSaved></key>
    < integer >1</integer >
    <key>NoobBreakerStampSaved></key>
    <integer >4</integer >

etc…

</dict>

Uitlezen kan dan als volgt:

NSDictionary* savedSettings = [NSDictionary dictionaryWithContentsOfURL: serverURL]; // doe dit niet in de mainthread!

if(savedSettings) {
    	_stampOverlaySetings = @[
    		[NSString stringWithFormat: @"Stamp-overlay%i.png", [[savedSettings objectForKey: @"ReliveStampSaved"] intValue]],
    		[NSString stringWithFormat: @"Stamp-overlay%i.png", [[savedSettings objectForKey: @"ChangeStyleStampSaved"] intValue]],
    		[NSString stringWithFormat: @"Stamp-overlay%i.png", [[savedSettings objectForKey: @"NoobBreakerStampSaved"] intValue]],

etc...
    		];
    }

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.