14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    maxtje

XCODE: motionManager komt te laat!

Beste,

Ik ben al sinds 2 nov. bezig met het developen van een iOS game.
    Alles werkt prima en in de game zelf moet je bewegen met het toestel om de character van links naar rechts te laten bewegen, voor deze manier maak ik gebruik van motionManager die verzamelt de x-waarde van het toestel zo weet ik in welke richting de character moet bewegen.
    Als je m’n game clean opstart (dus wanneer hij zojuist gekilled is) en daarna direct de game speelt lukt het motionManager om alle x-waarden direct door te voeren maar als je dan na het spelen in de shop van de game iets wilt gaan kopen moet je dus naar een andere viewcontroller en dan als je weer wilt spelen ga je terug en ga je dus weer naar een andere viewcontroller en dan lukt het motionManager niet om x-waarden direct door te voeren, het komt minstens 5 seconden te laat.
    Hier een voorbeeldje: als je na de shop te bezoeken terug gaat naar het spel en je houdt de iPhone naar rechts zal de character pas na 5(?) seconden naar rechts bewegen, terwijl de bedoeling is dat het direct gebeurt.

Ik snap niet hoe dit komt, is dit een bug in xcode? Want de button die naar de shop gaat heeft een action dat het de motionManager stopt.
    Hier een afbeelding:

Extra: Klik hier voor een filmpje van mijn game (GEEN RECLAME!) het is gewoon voor je een visueel beeld te geven hoe de character beweegt.

Bijdrager
    koen

Probeer met Instruments eens uit te zoeken waar je app die 5 seconden mee bezig is.

Bijdrager
    maxtje

Koen, had daar nog niet aan gedacht, zal het nu doen!
    Zal deze reactie editen als ik resultaat heb, echt nog eens bedankt!
    Ohja, zou dit met activity monitor moeten, sorry heb niet veel verstand met instruments.

Bijdrager
    koen

Nee, je hebt daar echt Instruments voor nodig.

Edit: hier een goede tutorial: http://www.raywenderlich.com/23037/how-to-use-instruments-in-xcode

Bijdrager
    maxtje

Ja ik bedoel ook activity monitor in instruments hé, dat kan ik daar aanvinken als ik instruments start.

Bijdrager
    koen

Probeer het eens:)

Bijdrager
    maxtje

Ben ik mee bezig!;)
    Stel, ik vind niets, is er in xcode dan een code waarbij ik als ik op een button druk alles gecleaned wordt?
    EDIT: Het is me gelukt met instruments! Koen, echt een welverdiende dankjewel voor jou! De reden was dat in de shop waren er NSTimers aan het lopen en wanneer ik terug ging naar de game stopte de timers niet dus hierbij lag de grote fout, is nu allemaal opgelost!

Bijdrager
    koen

(y)

Bijdrager
    bitsflew

Ik zou

[NSOperationQueue currentQueue]

vervangen door

[[NSOperationQueue alloc] init]

Bijdrager
    maxtje

bitsflew, het probleem is al opgelost.
    Maar misschien is de tip die je gaf ook wel handig, kan je me aub ook zeggen wat de reden is waarom dat moet veranderd worden want ik ben nieuwsgierig:)

Bijdrager
    bitsflew
    maxtje op 03 januari 2014

bitsflew, het probleem is al opgelost.
    Maar misschien is de tip die je gaf ook wel handig, kan je me aub ook zeggen wat de reden is waarom dat moet veranderd worden want ik ben nieuwsgierig:)

Jazeker!

[NSOperationQueue currentQueue] geeft nil of de operation queue terug van de operation die op dat moment de code uitvoert.
    Als je XRotationUpdateVoid aanroept vanuit de mainthread zal de dus main queue zijn, en in de documentatievan startAccelerometerUpdatesToQueue:withHandler staat expliciet dat je dat moet vermeiden!

Bijdrager
    maxtje

Oké bedankt! Heb het aangepast. Zie niet echt een verschil, maar toch voor de zekerheid gedaan, bedankt!

Bijdrager
    koen

@maxtje: zolang je maar begrijpt waarom je die aanpassing doet.

Bijdrager
    maxtje

@koen, begrijp het hoor, begrijp trouwens al m’n codes van m’n game. Al moet ik wel toegeven dat dit een paar maanden geleden niet zo was. Maar heb online tutorials gelezen en zo en heb m’n game volledig zelf gemaakt zonder tutorials, dus ik snap het nu echt wel, had ook wel door dat ik geen apps kon maken zonder het te snappen, ik schaam me zelf een beetje voor vroeger…:angel:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.