6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Nick

Xcode kan niet controlleren tijdens opstarten.

Ik probeer al een week xcode werkend te krijgen op mijn macbook. Ik maak gebruik van macosx 10.11.6 en probeer xcode 8.2.1 te installeren. Deze zou volgens verschillende bronnen nog op 10.11.6 moeten draaien. Echter als ik xcode start moet hij controleren. Het balkje loopt tot het einde en daar blijft het bij. Mijn systeem wordt dan zo traag dat het onwerkbaar is. Ook na het afsluiten van xcode blijft het systeem traag en moet ik een restart uitvoeren. Daarna begint het hele riedeltje weer van vooraf aan.

Heeft iemand een idee hoe dit komt of heeft iemand een idee hoe ik xcode wel kan runnen zonder het controleren.

Bijdrager
    koen

Welke Mac?

Bijdrager
    Shmoo

Gewoon een nieuwe Mac met een Quad Core processor, SSD en 8GB RAM kopen dan werkt Xcode ook weer fatsoenlijk. ?

Bijdrager
    Nick

Ik heb een macbook pro 15 inch uit 2012 2.6ghz quadcore i7 8gb ram 750gb hdd. Ik heb vorig jaar al eens gebruik gemaakt van xcode op deze macos versie. Dus een aanschaf van een nieuwe macbook acht ik totaal onnodig.

Bijdrager
    koen

Controleer je HD eens, zou zomaar kunnen dat die kuren heeft.

Bijdrager
    McPim

Gatekeeper controleert XCode, en dat kan een tijd duren. Ik denk dat het goed komt als je het gewoon afwacht en anders staat hier een oplossing door een Terminal commando te gebruiken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.