3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    pippen2

XCode: hoe formaat aanpassen van een geprogrammeerde label?

Ik ben bezig met het maken van een iPhone/iPad app. Het gaat best goed, maar loop nu tegen een probleem aan. In de interface builder heb ik een UIView (artikelview) geplaatst. In de code ga ik hierop een label plaatsen:

<br />
        CGRect titelFrame = CGRectMake(30, 20, 640, 80);<br />
        UILabel *titelLabel = [[[UILabel alloc] initWithFrame:titelFrame] autorelease];<br />
        titelLabel.numberOfLines = 2;<br />
        titelLabel.font = [UIFont systemFontOfSize:25];<br />
        titelLabel.text = [currentTweet messagetitle];<br />
        [artikelview addSubview:titelLabel];<br />

Dat werkt zonder problemen. Alleen wil ik nu dat deze label bij het draaien van de iPad van formaat veranderd. Dit kan met deze methode:

<br />
    - (void) updateLayoutForNewOrientation: (UIInterfaceOrientation) orientation {<br />
        if (UIInterfaceOrientationIsLandscape(orientation)) {<br />
            toolbar.frame = CGRectMake(toolbar.frame.origin.x, toolbar.frame.origin.y, 694, 44);<br />
        }<br />
    }<br />

In dit voorbeeld wordt de toolbar van formaat aangepast. Maar hoe kan ik dit nu doen voor de label die ik zojuist aangemaakt heb? “titelLabel.frame” werkt in ieder geval niet.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen? Alvast bedankt!

Bijdrager
    arri

UIViewController doet normaal al vanzelf … maar alleen als je die dan ook wel gebruikt natuurlijk;)

docs:

… The UIViewController class provides the fundamental view-management model for iPhone applications. It provides automatic support for rotating the views of the view controller in response to changes to the orientation of the device. If the autoresizing properties of your view and subviews are properly configured, this behavior is essentially free. Your view controller may not rotate in certain situations if: …

http://developer.apple.com/library/ios/#qa/qa1688/_index.html

Bijdrager
    pippen2

Bedankt, het is gelukt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.