10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    IBram15

Xcode for Windows

Ik ben net begonnen met Objective-C, en gebruik Xcode om mijn net geleerde codes te oefenen. Ik moet half september waarschijnlijk een maand of 2 het huis uit, en heb dan geen Mac OS X bij me. Ik heb wel een laptop met Windows 7.
    Is er een programma voor Windows waar ik mijn Objective-C programma’s kan schijven en testen?

Bram

Bijdrager
    TheBigZ

Cocoa wordt een lastig verhaal op Windows.

Maar “puur” Objective-C kun je compileren met GCC.

Bijdrager
    IBram15

Cocoa was ik al bang voor. Voor alsnog gaat het alleen nog maar om Objective-C.
    Bedankt ik zal eens kijken!

Bijdrager
    TheBigZ

GCC kun je installeren onder Windows via Cygwin.

http://www.cygwin.com/

Bijdrager
    johnkeates

Je kan Objective-C prima doen op elk POSIX systeem waar GCC op draait, dan heb je voldoende aan een plain text editor en GCC. Als je dingen met Mac OS X of iOS wil doen, dan moet je de frameworks hebben, en die kan je dan vaak alleen op Mac OS X vinden voor het compilen, en voor de binary versies kan je ze ook alleen maar vinden/gebruiken op Mac OS X en iOS. Het is wel mogelijk om de headers/frameworks naar windows te kopieren in een mapje, en dan handmatig GCC daar naartoe sturen om te kijken of wat je nodig hebt daar te vinden is, maar dat is allemaal wel een beetje omslachtig. GNUStep kan je trouwens ook gebruiken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hackintoshhhh

Bijdrager
    johnkeates

Als je dan iets programmeert dat om EFI vraagt, of misschien een van Apple’s eigen controllers nodig heeft, zit je in de prut;) Of een functie gebruikt die perse SSE4.1 ofzo nodig heeft, dat werkt ook niet op een low-end PC met Mac OS X86

Bijdrager
    IBram15
    Usain op 01 september 2011

Hackintoshhhh

Nee, niet op mijn laptop, trekt hij niet, en is geen Intel.

Ik zal morgen mijn laptopje er eens bij pakken, en kijken hoe ver ik kom.

Geblokkeerd
    Anoniem
    johnkeates op 01 september 2011

Als je dan iets programmeert dat om EFI vraagt, of misschien een van Apple\’s eigen controllers nodig heeft, zit je in de prut;) Of een functie gebruikt die perse SSE4.1 ofzo nodig heeft, dat werkt ook niet op een low-end PC met Mac OS X86

true.

maar alles is beter dan windows.

Bijdrager
    Pivni Pes

Wellicht een heel stom idee, maar kan je niet iets doen met VirtualBox+Linux?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.