13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Apple-TechKid

Xcode apps: wat voor App maak jij??

Het is wel leuk om te weten wat voor app je aan het maken bent op Xcode of wat je al een keer heb gemaakt in Xcode

in dit forum kan je elkaar helpen om een app te maken (zo kan je vragen stellen om bijv. een oplossing te vinden)
    je kan je plannen laten zien voor je toekomstige app (zoals hoe zal het heten, voor welk platform: IOS of Mac OS, wat is het doel van de app)
    je kan vertellen over je app (bijv.. voor welk OS, hoeveel kost het, waar gaat de app over)
    en nog veel meer……

Leef je uit op dit forum:lol:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik ben nog aan het leren programmeren in objective-c en Xcode, erg moeilijk allemaal, maar ik wil het echt.
    Wel even een opmerking: Als mensen een idee hebben voor een app willen ze dat denk ik niet (altijd) hier plaatsen, omdat het idee dan misschien wordt overgenomen;)

Inactief
    Anoniem

Ik ben bezig met een bestaande app om te zetten naar een native one, de vorige was gemaakt in Titanium, maar doordat ik hem wil updaten kan ik het maar beter goed doen.

Bijdrager
    nathansakoetoe

Wat ik maak is hier te vinden. Vooral redelijk simpele apps welke goed werken en overzichtelijk zijn voor de gebruiken, ik maak veelal gebruik van SQLite.

Boeken heb ik nooit nodig gehad om Objective-C te leren, lekker proberen en het komt allemaal vanzelf!:)

Bijdrager
    2eSteve

JeroekJK:
    Ik ben nog aan het leren programmeren in objective-c en Xcode, erg moeilijk allemaal, maar ik wil het echt.

Eerlijk gezegd snap ik niet wat mensen er allemaal zo moeilijk aan vinden: het is een kwestie van het goed uitgelegd krijgen.

Ik ben zelf hard bezig met een app, maar ik zeg nog ff niet wat het is om deze reden:

JeroekJK:
    Als mensen een idee hebben voor een app willen ze dat denk ik niet (altijd) hier plaatsen, omdat het idee dan misschien wordt overgenomen [wink]

[wink]

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als je programmeerervaring 0 is, is het soms best lastig.
    Ik begin het steeds beter te snappen, alleen soms zijn er nog wat onduidelijkheden…

BTW: Ik heet JeroenJK en niet JeroekJK;)

PS: Zou jij me misschien willen helpen met een aantal vraagjes/onduidelijkheden? (zoals hier gevraagd: http://www.onemorething.nl/community/topic/xcode-leren/page/3#post-2404890)

Bijdrager
    2eSteve

Sorry tik fout :).
    Mail me je problemen maar [email protected].

Bijdrager
    jonaske_

En mijn eerste app staat in de appstore. Je kan er verschillende waardes mee omzetten, maar dat is niet het enige. Je kan zelfs gebruik maken van de bekendste formules uit de fysica. Hier is een link;) http://itunes.apple.com/us/app/iconvertcal/id525662606?l=nl&ls=1&mt=8 indien je hem koopt, zou je dan alsjeblieft ook een review willen schrijven, of feedback willen geven?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ziet er mooi uit!
    Waarmee heb je geleerd apps maken, en had je toen al programmeerervaring?

Bijdrager
    Hansi2124
    2eSteve op 14 mei 2012

Sorry tik fout :).

Mail me je problemen maar xxxxxxx
    Waarom niet in dat topic? Dan kunnen anderen er ook nog wat van opsteken.
    Dat is namelijk een van de functies van een forum als dit……

Bijdrager
    jonaske_

JeroenJK: Ziet er mooi uit!
    Waarmee heb je geleerd apps maken, en had je toen al programmeerervaring?

Ik had zelf niet echt veel programmeerervaring. Op school hadden we enkel een uurtje per week één semester (= 6 maanden) lang leren programmeren met Visual Basic. Dit was in combinatie met het programma excel. Hiermee heb ik 3 basisconcepten geleerd: “Wat is een variabele?”, “For-statement?” en “if-statement?”.

Ik wou absoluut iPhone-apps maken en daarom had ik mij de boek Programming in Objective C 2.0 aangeschaft. Deze had ik zeer aandachtig gelezen. Soms had ik zelfs stukken tot driemaal moeten hernemen voordat ik het volledig begreep. Vooral het eerste stuk uit die boek is belangrijk omdat het de concepten van objectgeorienteerd programmeren uitlegt. Het laatste stuk over het foundation-framework heb ik niet echt gelezen, aangezien het een samenvatting is van de API reference van Apple.

Toen ik de taal kon (begreep en een beetje kon coden), ben ik begonnen met het leren van het cocoa-framework. Daarvoor heb ik de boek Cocoa Programming for Mac OS X van Hillegas gelezen. Dit boek zorgt voor een duidelijke kennismaking met de concepten van Cocoa. Het boek leert je programma’s schrijven voor Mac OS X. Maar aangezien de concepten van Cocoa en Cocoa touch hetzelfde zijn, kun je makkelijk overschakelen. Het enige verschil zijn de namen van de classes. Daarna heb ik de boek beginning iPhone 3 Development gelezen. Dit was vooral om kennis te maken met de specifieke classes voor de iPhone, bijvoorbeeld om te kijken hoe je touch-input kan implementeren, hoe je een tabbarcontroller kan maken etc.

Het belangrijkste wat je moet doen tijdens het programmeren is zoeken naar oplossingen. Dit kan via de API-reference van Apple als je al wat ervaring hebt of via google als je meer uitleg wilt. Niet alle problemen kan je vinden met oplossing op het internet, maar de problemen voor beginners vind je meestal wel terug via google. Naarmate je meer kennis vergaart, begin je ook zelf alles in deelproblemen te splitsen en op te lossen en dat is één van de belangrijkste vaardigheden van het programmeren.

Bovendien moet je bij het lezen van zo’n boek altijd kijken of je het begrijpt. Je kan ook code overtikken en dan wat aanpassen en tweaken om dan het effect te zien. Geen typefouten maken is ook zeer belangrijk, maar sinds Xcode 4 is dat niet meer zo’n probleem.

Op dit moment ben ik trouwens een game aan het schrijven met cocos2d, maar deze zit nog in een beginfase. Er moet nog enorm veel gecode en geïmplementeerd worden.

Bijdrager
    readefries

Gezien klanten het niet altijd op prijs stellen dat hun naam genoemd wordt, beschrijf ik de apps.
    De volgende apps heb ik ontwikkeld:
    – creditcard saldo en uitgaven app (iPhone/iPad)
    – parkeer app (iPhone)

Verder heb technich inhoudelijk gewerkt aan:
    – vergader app overheidsinstelling (iPad)
    – app om nederlandse wetgeving te tonen en je daarop te abboneren (iPad)
    – informatie/contact app verzekeringsmij (iPhone)
    – parkeer app (android/blackberry)
    – app voor het opzoeken van zorglocaties (iPhone)

En natuurlijk lopen er nog verschillende projecten:)

Bijdrager
    Ni3l55

Leuk Topic het idee, maar ik zal ook mijn ideeën hier niet op zetten ik ben wel bezig met een productiviteit app voor IOS toestellen en Android toestellen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.