28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Twitfix

xcode

hoi,

vandaag heb ik een start gemaakt met het programmeren van apps, ik loop alleen na het downloaden en installeren van xcode al tegen een probleem aan. ik ben niet heel erg goed in engels en begrijp daarom niet altijd wat ermee word bedoeld, daarom de vraag: “wat bedoelen ze met het installeren van het zo genaamde ‘provides device connectivity for development’?”

alvast bedankt,
    Jonas

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Waarschijnlijk betekent dat dat je je apps op iDevices kunt testen. Ik installeer altijd gewoon alles, HD ruimte genoeg.;)
    Als je dat wilt doen moet je wel €100,- per jaar betalen, maar installeren kan nooit kwaad.
    Een screenshot hier posten is wat makkelijker om je te helpen.

Engels is erg handig voor programmeren.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou eerst engels gaan leren inplaats van xcode. Ten eerste heb je er in de toekomst er meer aan.
    2de heb je met xcode programmeren er meer aan. De foutmeldingen worden in engels weer gegeven.
    Gebruiks aanwijzingen zijn in engels.
    Ga je op vakantie dan heb je ook wat aan je engels ;).

En als je denk dat het makkelijk is om “even” een app te maken. it’s not.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Inderdaad.
    Zorg dat je Engels kunt en ga dan het boek Programming In Objective-C van Steve Kochan lezen.
    Nederlandse boeken zijn er niet veel, en als ze er zijn wordt het er niet makkelijker op, de hele programmeertaal is gebaseerd op Engels.

Bijdrager
    McClarckson
    Bijdrager
    McClarckson

Ik ben zelf ook bezig met het leren van programmeren. Engels is daarbij cruciaal! Alle informatie is Engels, de programmeertalen zijn Engels en ook alle bruikbare fora zijn in het Engels.

Dus het is inderdaad goed om eerst Engels te leren. Met een goede beheersing van de Engelse taal is het aanleren van objective-c al moeilijk genoeg. Ik ben nu al enige tijd bezig, maar ik zal er nog heel wat tijd in moeten steken

Geblokkeerd
    Anoniem

Zijn er veel die hier xcode leren of er mee wat doen ?
    Waar halen jullie vooral je informatie vandaan? Zijn jullie actief op specifieke xcode forums?
    Misschien ook wel goede tips voor Twitfix:)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik ben bezig met eerder genoemd boek (http://www.amazon.com/Programming-Objective-C-Edition-Developers-Library/dp/0321811909), dit forum hoort daarbij: http://www.classroomm.com/objective-c/

Stackoverflow staat ook veel, en verder nog het Xcode topic (http://www.onemorething.nl/community/topic/xcode-leren/page/4/) hier op omt.

@McClarkson Inderdaad, het kost veel tijd, maar hoe verder je (in het boek) komt, hoe meer je ziet dat uiteindelijk alle stukjes samenvallen. De taal zit echt heel slim in elkaar.:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Stackoverflow is een goede site. Het nieuwe forum. Moet me er nog in verdiepen en aanmelden.
    Maar kom er regelmatig op als ik naar problemen zoek :).

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik heb me nog niet aangemeld, maar als ik iets van objective-c op google intyp is dat de eerste hit.;)

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Twitfix

Oké, bedankt voor alle reacties, het is gewoon voor wat uit te proberen, het leek me wel leuk :-p

Bijdrager
    Twitfix

Ik ga mijn vader ook nog wel wat dingetjes vragen, die kan ook goed programmeren

Bijdrager
    Twitfix

Ik ga mijn vader ook nog wel wat dingetjes vragen, die kan ook goed programmeren

Bijdrager
    Twitfix

Bijdrager
    Twitfix

Sorry voor de driedubbele reactie, ik zit in de app

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat geef niks, we moeten allemaal nog wat leren. Ga met muis cursor op plaatje staan, en dan verschijn er pijltje naar beneden, daar op klikken. Dan kan je je bericht bewerken.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Niet verwijderen.;)

Inderdaad leuk om mee te spelen, maar zeker niet zo simpel als mensen zeggen dat je knoppen en sliders erop kunt slepen en dat de app dan werkt. Er moet echt nog wel code achter.

Succes ermee!

Bijdrager
    Twitfix

Bedankt! Ik heb deze avond een tutorial gevolgd voor het maken van een zeer zeer zeer simpele app en zelfs daar komt veel bij kijken!

Geblokkeerd
    Anoniem

misschien leuk om te delen?

Bijdrager
    Twitfix

Je bedoelt screenshots?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik denk de tutorial die je hebt gevolgd.;)

Bijdrager
    Twitfix

Ook, ik ga kijken of ik hem nog kan vinden :-p

Geblokkeerd
    Anoniem

zucht:P

Bijdrager
    verwijderd-profiel

En @Twitfix, je hebt een PB. (En houd de link ook maar privé. ;))

Bijdrager
    Boike12

Veel mensen hebben donderdag gekeken:P

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik vrijdag.;)
    Maar ik was er al eerder mee bezig hoor.:) En ik kan je vertellen dat het erg leuk is. (Ik ga volgend jaar ook informatica doen, zou beetje vreemd zijn als ik het niet leuk vond dan hè. ;).)

Bijdrager
    lrobben

Ik heb een betaalde versie/account. evt kunnen we samen wat maken of testen? Let me know;-)

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.