9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    rafie

Xcode 3.2 en 4 : Verschil ?

Hallo iedereen,

Ik zou graag beginnen met Xcode, daarvoor ga ik eerst objective c moeten leren…
    Nu vraag ik me af of het boek : objective c voor dummies een goede starter is ?

En vooral : is Xcode 3.2 (waarvoor het boek geschreven is) zo verschillend van Xcode 4 ?

Groeten

Bijdrager
    Panda

Je zou als basis eigenlijk moeten beginnen met C zelf en daarna pas Objective C. C voor dummyies is een goed boek.

Ik kan je niet echt de verschillen vertellen tussen xcode 3,2 en 4, maar ik weet wel dat xcode 4 meer apis bevat en dat de interface builder nu niet meer los is maar is geïntrigeerd.

Bijdrager
    Verwijder

Xcode 3 en 4 zijn nogal verschillend en als alles nieuw is zoek je je zowiezo al gek. Als het boek niet met het programma klopt dan wordt dat nog erger.
    Xcode 3 is overigens nog steeds te downloaden maar werkt niet met Mac OS X 10.7.

Hoeveel weet je al van programmeren en waar heb je ervaring mee?

De vragen “Hoe begin ik met programmeren voor iOS” en “Welk boek?” zijn al vaker langsgekomen, zoek maar even naar “iPhone boek”, “iPhone begin programmeren” ofzo.

@Panda:
    Hoezo bevat Xcode 4 meer apis?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

:)

Bijdrager
    rafie

programmeren doe ik momenteel niet…

Ik begrijp wel html en css en javascript… maar objective C of C heb ik nog niet gedaan.

Als ik het goed begrijp is het dus verstandig van een boek te zoeken dat bij xcode 4 aansluit ?

Bijdrager
    bram91

Ik heb ook een soortgelijke vraag.

Ik heb programmeer ervaring in C# en zou ook graag iPhone apps leren ontwikkelen.

Welke taal is dan het beste om eerst te leren? Iemand die mij een boek kan aanraden?

Bijdrager
    Verwijder

Als ik het goed begrijp is het dus verstandig van een boek te zoeken dat bij xcode 4 aansluit ?

Of gratis registreren als online member bij Apple en Xcode 3 downloaden, blijkbaar werkt het wel al staat er bij: “Xcode 3 is incompatible with Mac OS X 10.7 Lion”. De 10.7 SDK ontbreekt en de installer schijnt niet zomaar te werken.
    Voor je een boek aanschaft kan je ook eerst wat tutorials (meestal ook Xcode 3) met Xcode 4 doorwerken en kijken hoe het bevalt.

Lees de tips bij andere vragen over beginnen met Cocoa:
    Beginnen met Objective-C

Ook Apple heeft informatie, maar die is meer gericht op professionals:
    Getting Started

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Willemien op 09 oktober 2011

blijkbaar werkt het wel al staat er bij: “Xcode 3 is incompatible with Mac OS X 10.7 Lion”. De 10.7 SDK ontbreekt en de installer schijnt niet zomaar te werken.

Ik moet erbij vermelden dat ik Xcode 3.2 al op m’n computer had staan voordat ik Lion installeerde. Ik wil 4 er nog eens opzetten, maar met de hoeveelheid programmeren die ik doe is dit niet echt een prioriteit.

Bijdrager
    rafie

Ik ben nu bezig met de “become an Xcoder tutorial”, deze loopt heel vlot (eerste 20 pagina’s al doorgenomen en xcode (3) gedownload… Tot nu toe bevalt het me prima ! Na deze inleiding ga ik een boek kopen, afhankelijk van hoe ver ik dan sta…:lol:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.