19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    e.abrahamse

Xcode 11 Beta installatie [Opgelost]

Ik zag gisteren de Xcode 11 Beta van 3 juni op de developer site van Apple staan. Heb deze gedownload. Bij het installeren vraagt hij om het installeren van Additional components. Wanneer ik OK klik, begint het downloaden en stopt Xcode 11 abrupt. Wie heeft een suggestie?

Bijdrager
    koen

Heb je al in de Console gekeken voor specifieke foutmeldingen?

Bijdrager
    e.abrahamse

Ja, het was een Uncaught Exception in een hele lijst aan files. Ik heb Xcode 11 Beta opnieuw gedownload (geen nieuwe versie/build helaas!); Geen verbetering. Xcode 11 Beta klapt er gewoon uit. Dit is de feedbackinformatie die ik krijg. Ik hoop dat anderen meer succes hebben!

Process: Xcode [9688]
    Path: /Users/USER/Downloads/Xcode-beta.app/Contents/MacOS/Xcode
    Identifier: com.apple.dt.Xcode
    Version: 11.0 (14855.18)
    Build Info: IDEFrameworks-14855018000000000~13
    Code Type: X86-64 (Native)
    Parent Process: ??? [1]
    Responsible: Xcode [9688]
    User ID: 502

Date/Time: 2019-06-05 15:51:59.560 +0200
    OS Version: Mac OS X 10.14.5 (18F132)
    Report Version: 12
    Anonymous UUID: 3047D34E-9701-3DF4-CB07-7F9C93F5C62D

Sleep/Wake UUID: 2613DABB-395F-4A18-80EF-6D1F172009BF

Time Awake Since Boot: 31000 seconds

System Integrity Protection: enabled

Crashed Thread: 0 Dispatch queue: DVTPlugInExtensionFaultingLock

Exception Type: EXC_CRASH (SIGABRT)
    Exception Codes: 0x0000000000000000, 0x0000000000000000
    Exception Note: EXC_CORPSE_NOTIFY

Application Specific Information:
    ProductBuildVersion: 11M336w
    UNCAUGHT EXCEPTION (NSInternalInconsistencyException): Extension Xcode.IDEKit.CmdHandler.CommitCommand class ‘IDESourceControlCommandHandler’ not found for required key ‘handlerClass’
    UserInfo: {
    DVTExtensionClassNameErrorKey = IDESourceControlCommandHandler;
    DVTExtensionIdentifierErrorKey = “Xcode.IDEKit.CmdHandler.CommitCommand”;
    DVTPlugInExecutablePathErrorKey = “/Users/FocalPoint/Downloads/Xcode-beta.app/Contents/Frameworks/IDEKit.framework”;
    DVTPlugInIdentifierErrorKey = “com.apple.dt.IDEKit”;
    }

Bijdrager
    koen

/Users/USER/Downloads/Xcode-beta.app/Contents/MacOS/Xcode

Staat Xcode niet in de Applications folder?

Bijdrager
    Shmoo

Misschien is die ingetrokken omdat er iets fout was?

Ik zag gisteren namelijk een rode update-badge (1) staan op het Systeemvoorkeuren icoontje. Er was zogenaamd een (systeem) update beschikbaar. macOS update kan het niet zijn geweest want dan was het nieuws geweest dus dan ga ik er vanuit dat het Command Line Tools moet zijn geweest die ik wel altijd installeer zonder Xcode en die updates komen dan via Systeemvoorkeuren binnen.

Toen ik echter op op Software-update drukte was ‘ie weg. Ineens geen update meer zichtbaar.

Bijdrager
    e.abrahamse

Ja. Staat in Applications Folder. Vraagt om installatie van Additional Required Files. Zie progress bar even lopen en Xcode 11 Beta houdt het voor gezien. Krijg steeds hetzelfde Problemenrapport. Voldoe volgens de release notes aan de gestelde basiseisen voor OS van 10.14.5. Ga nu maar de WWDC Session video’s kijken en wachten op een recentere build.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>e.abrahamse op 5 juni 2019 om 16:09</p>
    Ja. Staat in Applications Folder.

Waarom staat er dan in de log dat het in de Downloads folder staat?

Bijdrager
    e.abrahamse

Staat gebroederlijk naast de off. Xcode 10.2.1. Zal de gedownloade file in de applications folder zetten en dat uitpakken. Wellicht geeft dat soelaas. Koen bedankt voor deze tip.

Bijdrager
    Moi

<p class=”cite”>Shmoo op 5 juni 2019 om 16:08</p>
    Misschien is die ingetrokken omdat er iets fout was?

Ik zag gisteren namelijk een rode update-badge (1) staan op het Systeemvoorkeuren icoontje. Er was zogenaamd een (systeem) update beschikbaar. macOS update kan het niet zijn geweest want dan was het nieuws geweest dus dan ga ik er vanuit dat het Command Line Tools moet zijn geweest die ik wel altijd installeer zonder Xcode en die updates komen dan via Systeemvoorkeuren binnen.

Toen ik echter op op Software-update drukte was ÔÇśie weg. Ineens geen update meer zichtbaar.

Ik had vanochtend exact hetzelfde.

Bijdrager
    e.abrahamse

Opnieuw installatiebestand in Applications Folder gezet. Uitgepakt en zie daar; hetzelfde resultaat. Ik zag zo werken. Ik moet maar even afwachten op een nieuwe build. Heeft iemand Xcode 11 Beta al kunnen installeren?

In ieder geval iedereen bedankt!

Bijdrager
    koen

Geen probleem hier:

edit: staat in /Applications:

/Applications/Xcode-beta.app/Contents/MacOS/Xcode

Bijdrager
    e.abrahamse

Ik ben erg blij voor jou.

Even voor mijn beeldvorming:

Ik heb Xcode 11 Beta gedownload van developer.apple.com. Deze in de Applications Folder geplaatst. Van daaruit geïnstalleerd. Opgestart. Daarna de Additionele bestanden willen toevoegen, systeem-wachtwoord gebruikt. Bestanden beginnen te laden. en Xcode 11 Beta crasht. Met de volgende melding:

Process: Xcode [683]
    Path: /Applications/Xcode-beta.app/Contents/MacOS/Xcode
    Identifier: com.apple.dt.Xcode
    Version: 11.0 (14855.18)
    Build Info: IDEFrameworks-14855018000000000~13
    Code Type: X86-64 (Native)
    Parent Process: ??? [1]
    Responsible: Xcode [683]
    User ID: 502

Date/Time: 2019-06-05 19:17:13.755 +0200
    OS Version: Mac OS X 10.14.5 (18F132)
    Report Version: 12
    Anonymous UUID: 3047D34E-9701-3DF4-CB07-7F9C93F5C62D

Time Awake Since Boot: 76 seconds

System Integrity Protection: enabled

Crashed Thread: 0 Dispatch queue: DVTPlugInExtensionFaultingLock

Exception Type: EXC_CRASH (SIGABRT)
    Exception Codes: 0x0000000000000000, 0x0000000000000000
    Exception Note: EXC_CORPSE_NOTIFY

Application Specific Information:
    ProductBuildVersion: 11M336w
    UNCAUGHT EXCEPTION (NSInternalInconsistencyException): Extension Xcode.IDEKit.CmdHandler.CommitCommand class ‘IDESourceControlCommandHandler’ not found for required key ‘handlerClass’
    UserInfo: {
    DVTExtensionClassNameErrorKey = IDESourceControlCommandHandler;
    DVTExtensionIdentifierErrorKey = “Xcode.IDEKit.CmdHandler.CommitCommand”;
    DVTPlugInExecutablePathErrorKey = “/Applications/Xcode-beta.app/Contents/Frameworks/IDEKit.framework”;
    DVTPlugInIdentifierErrorKey = “com.apple.dt.IDEKit”;
    }

Eerst minimaal opgestart. Wie het weet mag het zeggen!. Ik gebruik Xcode al vanaf versie 3. Dit breekt mijn klomp!!!!!!

Bijdrager
    koen

Doet Xcode 10.2.1 het wel gewoon zonder problemen?

Het enige wat ik kan bedenken is dat je ergens een corrupt bestand hebt dat met Xcode heeft te maken. Een drastische oplossing is beide Xcode versies verwijderen, inclusief de preferences en wat er in ~Library/Developer/ staat. En dan opnieuw proberen. De .zip file heb je al dus opnieuw downloaden hoeft niet.

Bijdrager
    koen

Hier staat misschien een oplossing: https://forums.developer.apple.com/thread/82182

Bijdrager
    e.abrahamse

@koen: Ik ga er morgen naar kijken. Ik blijf het een vreemde gang van zaken vinden. Heb jouw raad opgevolgd en Xcode en Xcode Beta opnieuw geïnstalleerd. Morgen ontdekken of dit heeft gewerkt. In ieder geval heel erg bedankt voor de tijd die je erin gestoken hebt.

Bijdrager
    koen

Succes! Hopelijk werkt het nu.

Bijdrager
    e.abrahamse

@koen: Na het volledig deïnstalleren van beide versies van Xcode, het herinstalleren van Xcode 10.2.1 werkte Xcode 11 Beta na het installeren va de additionele componenten als een zonnetje. Ik ben je zeer erkentelijk voor het delen van je expertise.

Bijdrager
    koen

­čĹŹ

Veel plezier met SwiftUI!

Bijdrager
    e.abrahamse

We gaan elkaar nog spreken. Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe? Wil straks, na de release van Catalina, bestaande iPad app omzetten. Eerst maar ervaring opdoen met SwiftUI. Ziet er veelbelovend uit, al is mijn ervaring in de praktijk dat je initieel enthousiasme vaak op de proef wordt gesteld. Programmeren (zo ook in Swift) is een constante ontdekkingsreis. Laten we elkaar inspiratie en mooie apps toewensen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.