8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Xbox wireless naar Timecapsule…. kan dat wel?

Om van een netwerkkabel door het huis af te zijn maar eens geinvesteerd in een wireless adapter voor de Xbox maar het ziet er naar uit dat het weer eens 80 euro weg gegooid geld is. Mijn Xbox vind de TC wel en ook het WPA wachtwoord invullen gaat goed, er is dus een goede verbinding met de TC maar XboxLive is niet te bereiken. Ik heb er veel op internet over gelezen maar geen echte(goede) oplossing gevonden. De enige oplossing lijkt om nog een goedkope k.router te kopen speciaal voor de Xbox. Of heeft iemand hier al een betere oplossing gevonden?

Groetjes
    Stefan

Bijdrager
    Michaeldw

Hallo Stef,

Voor xboxLive dienen een aantal poorten open te staan om te kunnen communiceren.

Namelijk deze:
    TCP 80
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074
    UDP 53
    TCP 53

Als de TC ze niet open zet door middel van uPnP, dan moet je ze handmatig open zetten en zonodig forwarden naar het adres van je xbox.

Bijdrager
    stefonline

bedankt.
    Ik ga er vanavond weer mee aan de slag

Bijdrager
    mhrenes

Ik heb geen TC maar een airport extreme. Bij mij werkt het gewoon zonder port-forwarding.

Wat je zou kunnen proberen is om de XBox eens met een UTP kabel aan te sluiten. Als het dan werkt dan ligt het aan de WiFi verbinding. Soms schijnt het beter te werken om 802.11 b/g in plaats van 802.11 n (b/g compatible) als WiFi te kiezen.

Ik neem aan dat je TC meteen op een ADSL of kabel modem zit en niet op een andere router??

Bijdrager
    stefonline

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest in mijn vraag hier… Ik zal het nog eens doen.(sorry)
    Internet komt binnen via een Livebox(die ook router is) en de TC staat in bridge mode.
    Via een UTP kabel in de TC werkte xboxlive altijd al prima maar nu wilde ik dit dus via wifi doen omdat ik die kabel niet meer door het huis wilde hebben.

Na het berichtje van Michaeldw heb ik de poorten open gezet op de Livebox firewall waar ik even vanuit ga dat hij TCP 88 bedoeld ipv TCP 80
    En het werkt nu, tenminste ik ben net even online geweest met de xbox. Ik weet dus niet of alles werkt maar dat hoop ik dan maar even.
    waarom het al maanden gewoon met UTP kabel wel werkte(zonder de poorten op de LB open te zetten) is mijn een raadsel en misschien kan iemand me dat nog even uitleggen.

Stefan

Bijdrager
    mhrenes

Geen idee maar mooi dat het nu werkt.

Bijdrager
    Michaeldw
    ”stefonline”

Na het berichtje van Michaeldw heb ik de poorten open gezet op de Livebox firewall waar ik even vanuit ga dat hij TCP 88 bedoeld ipv TCP 80
    En het werkt nu, tenminste ik ben net even online geweest met de xbox. Ik weet dus niet of alles werkt maar dat hoop ik dan maar even.

Haha, nee, bedoelde echt TCP 80, en UPD 88. Maar mooi dat het dan toch werkt!

De verbinding kun je testen bij system settings, ‘test connection’.
    Als er staat NAT – moderate, dan moet je de overige poorten ook open zetten.
    Er moet staan, NAT-open.

Het kan zijn, dat je nog even op ‘more info’ moet klikken om de NAT status te krijgen.

Succes.

Bijdrager
    stefonline

Ik ga vanavond gelijk weer even kijken en ik laat het weten.

Stefan

edit. Het werkt gewoon met deze settings.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.