12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    BlackMAC

Xbox tv of een computerscherm

Mijn zoontje wil voor zijn verjaardag een scherm op zijn kamer waar hij zijn nieuw X-box op kan spelen.
    Hij heeft maar een bedrag van € 150,- wat hij uit kan geven.
    Nu is me online opgevallen dat je voor die prijs moeilijk aan een grote tv kan komen, hij wil nl geen klein 19 inch tv schermpje.

Maar de beeldschermen voor pc’s zijn voor die prijs wel groter tot zelfs 24 inch.
    Daar kan je natuurlijk ook zijn X-box op aansluiten, maar hoe zit dat met televisie?
    Nu zit ik te zoeken naar zo’n beeldscherm waar ik dan ook TV op wil kijken.
    Waar moet ik eigenlijk op letten als ik het beeldscherm wil gebruiken voor TV en XBox.

Bijdrager
    JesseV

Hoe kijk je naar de tv via digitenne of kabel of zo

Bijdrager
    Hostyle

Hoe kijk je TV? Kijk je bijvoorbeeld digitale TV met zo’n extra mediabox/decoder dan is de aansluiting vaak met HDMI al klaar. Kijk je alleen analoog TV dan moet je scherm een tuner hebben, en dat wordt knap lastig. Wellicht kun je dan iets met een Elgato product.

Hopelijk kun je hier iets mee…

Bijdrager
    BlackMAC

Ik heb een digitale tv ontvanger van KPN.(glasvezel)
    Er zit op de ontvanger inderdaad een HDMI aansluiting.
    Dan zou ik dus alleen een beeldscherm moeten hebben met een HDMI aansluiting?

Bijdrager
    Hostyle

Tweemaal HDMI :sarcastic: Je kunt hem wel aansluiten met de standaard AV/V-kabel, maar dan kun je niet genieten van HD-beeld. Vergeet dus niet ook bij de Xbox een extra kabeltje te kopen.

Bijdrager
    JesseV

Tweemaal hdmi kan lastig te vinden zijn dus kan je ook altijd nog zoiets] erbij nemen.

Bijdrager
    Nickalicious

Houd er wel rekening mee dat een hoop computer monitoren vaak niet zijn voorzien van een tuner en speakers. Ik heb zelf een Samsung T260HD, is al wat ouder mat voldeed aan alles destijds. Alleen zul je met 150,- waarschijnlijk niet veel groter uitkomen dan 23 inch.

Bijdrager
    BlackMAC

Ik sta op het punt deze te bestellen, maar doe nog even een mailtje naar jullie.

Philips beeldscherm

Moet toch wel goed gaan?

Ik kan het nb altijd weer terugsturen..

1x hdmi lijkt me geen probleem, moet mijn zoon maar af en toe wisselen als hij tv wil kijken

Moderator
    Strifer

Lijkt erop dat het aan je wensen gaat voldoen. In een van de comments staat ook dat ie perfect werkt met de xBox. Je hebt alleen inderdaad dus maar eenmaal hdmi, dus zal je zoontje moeten wisselen. Op zich niet erg, want hij kan toch maar een van beiden tegelijk doen.

Bij BCC issie trouwens een tientje goedkoper. Als ze ‘m op voorraad hebben bij een BCC bij je in de buurt heb je ‘m vandaag nog.

Bijdrager
    BlackMAC

Jongens, bedankt voor jullie tips!!
    Kan ik in ieder geval met een wat geruster hart bestellen:lol:
    Uiteindelijk is het dit geworden Philips 224EL2SB – 22 inch / Full HD gezien de tijd die hij met zijn nieuwe speeltje zal doorbrengen kies ik toch voor de wat energie zuinige beeldscherm.
    In ieder geval bedankt voor de tip @Strifer!

Bijdrager
    lucschram

Ik wou precies hetzelfde voor mijn verjaardag, alleen HDMI schermen zijn duurder. Dus nam ik een scherm met een VGA ingang, en ik kocht deze kabel erbij: Xbox 360 VGA HD AV-kabel

Bijdrager
    lucschram

De kabel van xbox kost volgens mij 29 euro. Maar je kan ze ook vinden van andere merken voor 10 euro ofzo. Mijn kwaliteit is gewoon HD.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.