12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Daankragt

Xbox SDK kit…. PowerMac G5….

Ik wilde dit eerst bij de spelletjes afdeling plaatsen maar omdat dit toch om hardware gaat en niet om de games zelf zet ik het maar hier.

Ik speel aardig wat games en bezoek dus regelmatig de grote game site’s. Vandaag was Gamer.nl aan de beurt, En wat zag/las ik? Dit:http://www.gamer.nl/nieuws/26000 Als je dan de url volgt naar dit: http://www.xboxlive.fr/news_affiche_2150.html Dan kun je zien dat er een PowerMac G5 word gebruikt om de Xbox2 games te maken… Ik citeer:

Het gaat hier om een Apple Macintosh met daarin een ATi X800 videoprocessor, gebaseerd op de R420 core, een G5 PowerPC CPU en 512 MB werkgeheugen.

en nog zo’n leuke:

De specs van deze SDK komen overigens niet overeen met die van de Xenon zelf. Die zal namelijk een G5 processor met drie cores bevatten en een volgende generatie ATi GPU die mogelijkerwijs al DirectX 10 support gaat bieden.

De Xbox word gemaakt door Microsoft, ze gebruiken een Apple machine om games ervoor te maken. En de console zelf gebruikt ook een PPC G5 processor. Hoe krom kan de wereld zijn…

Bijdrager
    Powerpuppy

Zijn al draadjes over…ff simpel, zowel mr Gates als steve jobs zijn de baas over grote bedrijven, er zijn hele afdelingen binnen MS die draaien op OS X, maar als je veel geld kunt verdienen aan een OS dat op goedkope machines draait..tja dan zou je wel gek zijn om dat niet te doen, Er is veel tegen MS te zeggen, maar check ff op internet hoeveel prive geld door mr Gates wordt gespendeerd aan aids research…….Ik ben anti MS omdat het inferieur is aan OS X of Solaris van Sun, maar als de meerderheid het wil, tja wie ben ik ?

Wij apple gebruikers zijn in de gelukkige omstandigheid dat wij ons apple’s kunnen veroorloven, ja ik rij ook in een te gekke auto……..
    is dat nodig ?

Bijdrager
    Chriz

Bill Gates bezit een groot deel van de aandelen in Apple. Dus ZO gek is het niet.

Ohja, en daarbij: WHO CARES. Kunnen we nou een keer ophouden met Microsoft belachelijk te maken? Iedereen die wat tegen Microsoft heeft zou eens moeten kijken naar (niet eens gebruiken!) Visual Studio.NET, de ontwikkel omgeving van .NET. Dat zit echt ZO goed in elkaar. Zo iets heb ik Apple, Unix en wie dan ook nog nooit zien maken. Een beetje respect naar MS/Gates is wel op z’n plaats vind ik.

Bijdrager
    Daankragt

Dit was niet bedoelt als het zoveelste microsoft bash topic. :roll: Ik vind het alleen raar dat bedrijven bij hun concurenten gaan winkelen. Hetzelfde als bijvoorbeeld Volvo een auto maakt met een Volkswagen motor. Raar als je het mij vraagt. Maar daarom heb ik niks tegen Volkswagen (of andersom). Het idee is gewoon raar, En dit topic is dus niet bedoelt om Microsoft weer eens de kop in te drukken ofzo.

Oja, @ Chriz, ikzelf programmeer al een aantal jaar in C# en ik ken .NET op mn broekzak. Ook ik heb groot respect voor wat ze daar neer hebben gezet hoor.;)

Bijdrager
    I-think

maar je moet ook weten dat de chips niet van apple zijn he!!
    Die kopen ze in bij een bedrijf, dus waarom zou microsoft dat ook niet mogen doen als blijkt dat g5’het snelst zijn??

Bijdrager
    Powerpuppy

Laatste woord van mij hierover……NT is perfect
    laten we genietn van onze apple’s

Bijdrager
    Daankragt
    ”Powerpuppy”

Laatste woord van mij hierover……NT is perfect
    laten we genietn van onze apple’s

Zucht het gaat niet over NT. Laat dit topic maar, jullie snappen hem blijkbaar niet.

Bijdrager
    BenDover
    ”Chriz”

Bill Gates bezit een groot deel van de aandelen in Apple. Dus ZO gek is het niet.

Dream on

Bijdrager
    Powerpuppy

ok we raken het spoor wellicht kwijt…maa spongebob is leuk,
    ik meld mij af

Bijdrager
    Chriz
    ”BenDover”
    ”Chriz”

Dream on

In augustus 1997 kondigde Jobs een formele samenwerking aan met Microsoft, tot onsteltenis van velen. Microsoft kocht voor 150 miljoen US$ Apple aandelen en beide bedrijven kwamen overeen om voor eens en voor altijd een einde te maken aan het GUI dispuut.

Het hele verhaal.

Maar ik droom nog wel even door.

Edit: Ik lees op een andere site dat Bill nog steeds 5% van de Apple aandelen in zijn bezit heeft.

Bijdrager
    BenDover

Maar ik droom nog wel even door.

Edit: Ik lees op een andere site dat Bill nog steeds 5% van de Apple aandelen in zijn bezit heeft.

Dat was in 1997, we leven nu in 2005.

Bijdrager
    Chriz

Nou ja, je quote zelf m’n antwoord al.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.