2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    PhoeniX

xbox of playstation aansluiten op tweede scherm?

ik werk momenteel op een iMac G4 800MHz 17″, en speel daar ook wel eens graag een spelletje op. Nu is het aantal titels voor mac wel niet zo uitgebreid, en de recenteren vragen meestal ook wel net iets meer dan mijn beestje nog te bieden heeft… (en direct een G5 kopen voor enkel de spellekes is nogal veel geld :) )

Daarom dacht ik eraan van een extra scherm aan te sluiten (en de mirroring om te zetten in split screen mbv wat er op deze site staat), en dan daarop de tweede ingang gebruiken om een xbox of ps2 aan te sluiten.
    Nu zijn die nieuwe apple-schermen wel heel mooi en heel goed, maar die hebben geen vga meer maar enkel dvi/adc. De schermen van LaCie dan bijvoorbeeld, laten dat dan wel weer toe. Gewoon een schakelaar omzetten om de input tussen de mac en de console te switchen.

Nu wou ik vragen: is er iemand die daar ervaring mee heeft en iets kan zeggen over de kwaliteit van zo’n constructie (niet beduidend minder fps of andere storende elementen) of van zo’n scherm (of een oplossing weet om een Apple-scherm er ook voor in aanmerking te laten komen?)

Een pc kopen, puur voor de spelletjes gaat natuurlijk ook, maar dan zit ik wel weer met windhoos, en 600€ voor een pc of 200€ voor xbox/170€ voor een ps2 is toch ook al wel een verschil…

Bijdrager
    servir frais

ik kan je alvast voor één ding waarschuwen, ik heb onlangs een 22inch lacie scherm gekocht, tweedehands welteverstaan van iemand in rotterdam. het scherm was amper 9maand oud, toen er plots een rij pixels van zo’n cm hoog en één pixel breed dood was.

nu was mn broer het weekend ervoor naar een lanparty geweest, en in feite zonder mn toestemming mn scherm genomen, hij heeft er wel de award voor biggest screen mee gewonnen :), maar ik zat drie dagen later (toevallig?) met dode pixels….

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.