8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    segher

xbox 360 internet geven vanaf imac

hallo allemaal,
    ik heb op mijn kamer een imac en een xbox 360 en nu wil ik het volgende doen : mijn imac heeft internet dmv wifi, en ik zou graag een internet kavel vanuit mijn imac naar de xbox 360 laten gaan zodat de xbox ook internet heeft. zou dit kunnen en als het zou kunnen hoen zou ik het kunnen instellen dat het werkt?
    alvast bedankt

Bijdrager
    Dorkiban

Ja hoor, dat kan wel:
    1. trek een kabel tussen je xbox en de imac.
    2. (mijn mac is in Engels, dus ik gebruik Engelse benaming) Ga in System Preferences naar Sharing
    3. Zet een vinkje bij internet sharing
    4. Kies: ‘share your connection from wi-fi’
    5. ‘To computers using: Ethernet’

en presto…

Bijdrager
    segher

moet ik bij systeemvoorkeuren nog wat veranderen bij netwerken ? want het werkt niet

Bijdrager
    segher

ik ben nu zo ver dat de xbox wel aangeeft dat hij verbinding heeft met het netwerk maar nog niet met het internet, wat zou ik nu nog kunnen doen om dit te veranderen.

Bijdrager
    segher

trouwens wat ik heb gedaan om dit te krijgen heb ik de internet instellingen bij systeemvoorkeuren moeten veranderen en ook op de xbox

Bijdrager
    segher

zo het is mij uiteindelijk gelukt, met wat internet instellingen veranderen en er is internet

Bijdrager
    KarelWillem

…met wat internet instellingen veranderen…

Als je hier zou kunnen vertellen wat je uiteindelijk hebt gedaan?

Dan heeft een andere XBox bezitter er in de toekomst ook nog baat bij.

Bijdrager
    segher

ik heb uiteindelijk met wat zoeken deze site gevonden en ook gebruikt om internet van mijn mac op de xbox te krijgen, als je deze handleiding volgt moet het lukken in ieder geval wel bij mij, http://www.instructables.com/id/Use-an-iMac-or-Macbook-as-a-wireless-internet-teth/

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.