10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    macpeto76

XBMC op Apple Tv 2 -> sources??

Goedemorgen,

wellicht dat jullie mij kunnen helpen……

Ik heb de Apple TV 2 inmiddels gejailbreakt en via Terminal XBMC geinstalleerd. So far, So good….
    XBMC verschijnt in het menu van de ATV en ik kan het opstarten. Helaas lukt het mij op geen enkele wijze een source toe te voegen, ik kan dus helemaal niet met XBMC op dit moment Kan er op internet ook geen duidelijke handleiding van vinden hoe dit te doen.

Mijn vraag aan jullie: Wat moet ik doen om de films van mijn iMac te bekijken op mijn ATV via XBMC

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Brandaris

Hoi

Probeer deze handleiding eens, dit komt van de iPhoneclub

Gebruik SSH om verbinding te maken met de Apple TV. Via de Terminal van Mac OS X kun je dit doen met behulp van ssh [email protected] Op Windows kun je bijvoorbeeld gebruik maken van PuTTY. Je kunt voor het IP-adres eerst appletv.local proberen en als dat niet lukt het IP-adres achterhalen via je router of via het Settings-menu van de Apple TV onder Network.
    Voer het wachtwoord alpine in als je deze nog niet eerder hebt gewijzigd. Het is aan te raden om direct het standaard wachtwoord te wijzigen. Je kunt dit doen met behulp van het commando passwd gevolgd door enter, waarbij je gevraagd zal worden om een nieuw wachtwoord in te voeren.
    Tijdens de SSH sessie kun je de nieuwe sourcs toevoegen door middel van het volgende commando: echo “deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./” > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list
    Vervolgens kun je de database updaten met behulp van het commando: apt-get update
    Tot slot kun je XBMC installeren met het commando:apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2
    Wanneer de installatie van XBMC voltooid is zal je 2e generatie Apple TV opnieuw opstarten en zal het tabblad XBMC verschijnen.

Bijdrager
    Brandaris

Hoi, had even te snel gereageerd. Was in de veronderstelling dat het installeren niet goed ging.

Ik heb het ook werkend. Ik speel films af via een NAS. Deze heeft een vast ip adres, die geef je op via ad source. Als je de films wil afspelen vanaf je iMac zal je wel die map moeten delen.

Bijdrager
    Brandaris

Kijk anders hier nog even

Bijdrager
    macpeto76

Thx voor je tips! Heb weer wat te doen vandaag……

Bijdrager
    Reverb

Iemand ook een idee hoe je een usb (nas) disk shared van de AirPort Extreme?

Bijdrager
    DutchMac

Kunnen jullie iets vertellen over het resultaat?

Werkt streamen van alle bestanden .mov .mkb .vob .iso enz?
    Geen happeringen tijdens streamen (bufferen)?
    HD?

Gewoon dus van alles:P

Bijdrager
    Reverb

1080p wil wel, maar hier en daar nogal van framedrops. Maar wat heb je daaraan hij downscaled het naar 720p. 720p films werken bij mij top!

Voor mensen die veel bufferproblemen hebben… Ga naar Instellingen > video > afspelen en zet a/v-synchronisatiemethode op AUDIOKLOK. Dat had ik eerst niet en nu heb ik geen buffers meer. Werkt super voor mijn .mkv files!

Bijdrager
    thereal

Ik zou ook graag willen weten hoe je een NAS disk vanaf je router aanwijst als source binnen XMBC; dit zou de mac “overbodig”(hij hoeft niet aan te staan) en muziek, films (avi, mov. divx etc) en foto’s zijn altijd toegankelijk zolang de NAS schijf aan staat.

Bijdrager
    Jazzamataz

Via add source vanuit het menu video kan je een ip opgeven (die van je NAS).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.