15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

XBMC en UPnP op iPad en Mac?

Ik wil het natuurlijk helemaal niet. Maar omdat het kán, moet ik het toch proberen.:lol:

– Ik heb XBMC op mijn Mac geïnstalleerd en daarin de map Films op mijn externe harddisk aangewezen.
    Prima. Dat werkt.

– Ik heb XBMC op mijn iPad geïnstalleerd en kan contact maken met XBMC als die op mijn Mac open staat.
    Ten eerste wil ik XBMC op mijn Mac niet altijd open hebben staan.
    Ten tweede kan ik op de iPad niet bij de map Films op de externe harddisk.

Ik weet van UPnP-servers, maar kan niets – gratis graag – vinden dat normaal zo maar werkt op mijn Mac.
    De ene helft is een source, die je zelf in elkaar kan knutselen, de andere helft is heel duur of niet geschikt.

Wat heb ik nu nodig om normaal met XBMC op de iPad te kunnen werken, zoals ik nu ook simpel met AirVideo e.d. kan?

Bijdrager
    Pieterr

Ken je AirPlayer ?

Moderator
    Poezenbeest

UPnP wordt door de meeste routers ondersteund en OSX ondersteunt het ook. Het is een protocol dat vergelijkbaar is met NAT… Het hangt dus van je router af denk ik.

Bijdrager
    KarelWillem

Oké, klein stapje verder:

De map Films toegevoegd aan Bestandsdeling in de systeemvoorkeuren.

Toen in XBMC bij Video’s > Ad Source > Windows network (SMB) > mijn Mac en map gekozen.

– Het gekke is dat ik niet kan scrollen in de filmlijst.
    Bij één scherm stopt de pret. Geen idee hoe ik naar de volgende pagina kom.

– De films bufferen vaak als een gek. Daar heb ik met AirVideo en StreamToMe geen last van.

– En verder weet ik nu weer waarom ik Plex er ook had afgekieperd en ik een Apple TV heb.:lol:

Bijdrager
    KarelWillem

UPnP wordt door de meeste routers ondersteund en OSX ondersteunt het ook. Het is een protocol dat vergelijkbaar is met NAT… Het hangt dus van je router af denk ik.

Het wordt ondersteund ja, maar je moet wel een geschikte server draaien hiervoor.

Ken je AirPlayer ?

Ja. En AirView en AirVideo en StreamToMe en ZumoCast etc.

Ik heb ook geen idee waarom ik me met enthousiasme op XBMC heb geworpen.:wink:

Feitelijk heb ik er geen moer aan.

Bijdrager
    johnkeates

Probeer Plex?

Bijdrager
    mark-a-mac

Probeer Plex?

En verder weet ik nu weer waarom ik Plex er ook had afgekieperd en ik een Apple TV heb.:lol:

:razz:

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, nee dank je. Dat station zijn we al gepasseerd.
    Wat een troep levert dat op zeg.

Nee, voorlopig is het nog steeds AirVideo en StreamToMe dat me blij maakt.

Ook bij XBMC (op de iPad dan) zie ik weer weinig meerwaarde.

Bijdrager
    johnkeates

Misschien dat je dan geen alternatieve media center applicaties moet proberen. Als je je media naar wens kan beheren en consumeren met de software die je al hebt, is andere software gebruiken om problemen vragen.

Plex was meer een soort standaard antwoord, maar ik lees nu dat je dus eerder een probleem hebt om dat je van de werkende situatie een verandering aanbracht. XBMC de deur uit doen lijkt me dan.

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt helemaal gelijk.

Ik gaf zelf eerder ook al aan dat ik niet echt wist waarom ik dit deed.

Maar door alle enthousiaste reacties over het uitkomen van XBMC was ik gewoon nieuwsgierig.

Bijdrager
    JJmac

Net in een ander draadje wordt er gesproken over Playback

Bijdrager
    KarelWillem

Playback? En dat is? Welk topic?

Zelf even opgezocht: http://www.yazsoft.com/products/playback/
    Dat lijkt specifiek voor Playstation of XBox bedoeld te zijn.

Bijdrager
    Pieterr

Welnee. Is gewoon een UPnP Media Server voor de Mac.
    En met apps als AirPlayer op de iPad kun je vervolgens de films bekijken.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah, oké.

Maar we hadden het nu over XBMC.
    Want eigenlijk weet ik nog steeds niet precies hoe dat werkt.

Is iemand met een iPad trouwens al opgevallen dat dat programma eigenlijk op zijn kop staat?
    Ik moet hem bovenop zijn knoppen zetten om XBMC te kunnen gebruiken. Lijkt me niet zo slim?

Bijdrager
    JJmac

Hier is het andere draadje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.