7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Kasper

XBMC crash (aTV 2nd gen iOS 5.0.2/aTV flash 2.0)

Ik heb 2 Apple TV’s 2nd gen en beide hebben hetzelfde probleem.

Ik gebruik een HTTP server om bestanden vanaf te streamen. Voornamelijk AVI en mp4 bestanden.

Sinds de update naar de nieuwste apple firmware en de update naar aTV flash 2.0 crash XBMC na ongeveer 10 minuten. De hele Apple TV herstart zichzelf.

Dit gebeurt uitsluitend tijdens het afspelen van een avi/mp4 bestand. Als er stilstaand beeld (bijvoorbeeld video library) in beeld is dan treedt het probleem niet op.

Ik heb al een ticket geopend bij de aTV flash support maar hier komt geen enkele reactie op. Ik heb verder alle andere plugins (remotes andere jailbreak software) gedelete. Er staat nu dus uitsluitend XBMC en de standaard meuk van Apple op.

Het gekke is dat in de debug mode van XBMC het probleem niet optreedt. Echter is dit geen lange termijn oplossing aangezien er dan continu text in beeld staat.

Wie heeft er een idee?

Kasper

Bijdrager
    iKweethetbeter

XBMC is niet van FireCore, de maker van aTV Flash, dus je zult je vraag aan de XBMC community moeten stellen.

Daarbij heeft de aTV Flash versie geen invloed op XBMC, behalve misschien als de nieuwste te groot is en te weinig ruimte overlaat voor XBMC.

Het is overigens algemeen bekend dat XBMC het niet goed doet op de laatste iOS firmware. Je zou kunnen downgraden als je daar backups van hebt (geavanceerde optie van het FireCore aTV menu), en anders is het wachten op een XBMC bugfix.

Maar waarom gebruik je de aTV Flash mediaspeler niet? Die kan alles wat je nodig hebt, veel beter, sneller en stabieler dan XBMC!

Bijdrager
    Kasper

Bedankt voor de reactie.

Echter heb ik nergens gelezen op de site van Firecore dat XBMC niet zou werken. Waarom ik het issue bij hen heb neergelegd is omdat ik voor die software heb betaald voor lifetime updates. Ik ben van mening dat ze me dan ook wel wat support kunnen leveren.

Sterker nog er staat bij de nieuwste update van Firecore “XMBC: works”.

Ik ging er dus vanuit dat ik kon updaten. Ik zal vanavond inderdaad proberen te downgraden ik moet even kijken hoe ik dit kan doen maar dit heb ik volgens mij al eens eerder gedaan.

Met de oude firmware had ik ook een probleem met XBMC namelijk dat de Apple TV ook random rebootte alleen niet tijdens het afspelen.

Ik ken de mediaplayer niet van Firecore zelf. Is het daarmee ook mogelijk om te streamen vanaf DAV protocol? Ik kan die installeren heb ik gezien via “maintenance” ik zal er vanavond eens naar kijken.

Kasper

Bijdrager
    Kasper

Overigens nog een follow up vraag:

In combinatie met XBMC wat is firmware die wel werkt? Zou 5.0 al beter moeten werken of moet ik terug naar 4.x?

Kasper

Bijdrager
    TLM

Een wedervraag waarom niet gebruik maken van Media Player van aTV Flash zelf ipv XBMC ?

Heb reeds meerdere verhalen gehoord dat XBMC niet zo stabiel draait op een Apple TV. Zelf nog niet in de mogelijkheid om te jailbreaken … nog altijd in blijde verwachting voor een JB voor de 3de generatie Apple TV :sarcastic:

Bijdrager
    Kasper

Als dat inderdaad een alternatief is. Ik gebruik een webDAV server om content te streamen. Dit is echt alleen mogelijk met het webdav protocol dus niet op een andere manier. Met mediaplayers anders dan XBMC is het me nog niet gelukt deze server werkend te krijgen omdat webdav simpelweg niet wordt ondersteund.

Kasper

Bijdrager
    TLM

Dan gaat dat met Media Player van aTV Flash inderdaad niet lukken, momenteel alleen AFP, NFS, and SMB en in de toekomst DLNA

Op dat laatste, DLNA dus, zit ‘k niet echt te wachten :sarcastic:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.