11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Kraid

Xbak live

Dit las ik net op gamespot:

Microsoft is quietly scanning the hard drives of Xbox Live users to see if they have been modded.

Source: The well-written, skeptical, and sometimes wholly creative Spong.

The official story: “One of the ways Microsoft protects its intellectual property, in this case Xbox, is through the use of innovative technical solutions. We believe technology, in addition to education and awareness, can be effective in protecting publishers’ rights while maintaining a rich product experience for customers–by ensuring the use of genuine hardware and software.” — official Microsoft spokesperson.

What we heard: When we started to hear the far-fetched but fairly numerous reports that Xbox Live users’ hard drives were being remotely scanned by M’soft to see whether they were factory issue or illegally modified, we became curious and just a little paranoid.

Bogus or not bogus?: After additional reads of the Microsoft statement (especially the lead), which began, “As you know, intellectual property is very important to Microsoft,” we knew it was not bogus.

Leuk zo’n xbak
    Misschien merk je er niks van ook al heb je een gemodifceerde speelpc.
    Maar alleen het idee al dat dit zou kunnen. De arrogantie.

Bijdrager
    Alfetta

Typisch M$ praktijken. Ik heb alleen al uit principe geen xbox omdat hij van MS is en omdat ik al een PS2 sinds de launch heb, deze doet niet veel onder voor een xtrommel!

Bijdrager
    Tristan

@Christian: Het uit principe niet kopen van Xbox vind ik een beetje flauw. Ben zelf ook niet al te blij met MS, maar dat komt vooral door hun OS en Office apps. Het is een groot bedrijf met verschillende divisies en sommige dingen zijn niet slecht (Zoals DevStudio bijv.). Zoals je al raad heb ik dus wel een Xbox (ook een PS2 BTW). Op grafischgebied doet de PS2 echt wel onder voor de Xbox. Alleen Halo is het kopen van een Xbox al meer dan waard (naar mijn mening zuigt de Mac versie echt).

On topic: het scannen van HDDs is niet echt goed te keuren. De vraag is alleen of ze dit echt doen. In der tijd ging ook zo’n gerucht over Windows Update. Denk eens aan het aantal gebruikers + de hoeveelheid data die dit oplevert. Voeg daarbij ook nog eens het uitzoeken welke IP-adres van wie is en het lijkt me al niet interessant meer om de kleine man te vervolgen. Het enige wat me wel logisch lijkt is kijken naar welke firmwire of iets dergelijks gebruikt wordt en aan de hand daarvan iemand toegang tot Live weigeren. Niet leuk voor modders maar ergens wel te begrijpen. Dus je zult een keuze moeten maken, of modden of Live toegang.

@kraid: coole avatar, Lucasarts adventures waren echt te cool!

Greets
    Tristan

Bijdrager
    iBert

Ik kan me op beide gebieden aansluiten bij Tristan.

Wij hebben hier thuis ook een XBOX, omdat het in meer veeleisende games (bv. Halo) pas duidelijk wordt dat de grafische kracht soms wel ver uitstijgt boven de PS2.

Ook is het verkeerd om te zeggen dat iedereen bij Microsoft slecht is. Kijk naar het Mac-departement, dat zijn ook Macfreaks in hart en nieren, en die ook een toegevoegde waarde proberen te leveren aan de Mac-community, maar eigenlijk vaak de rug krijgen toegekeerd door diezelfde community. Dat lijkt me niet echt rechtvaardig.

Maar om nu terug te gaan naar de essentie, deze praktijken getuigen weer van de ongelooflijke arrogantie van dat gebrild opdondertje…

Bijdrager
    Alfetta

flauw of niet, MS heeft langzamerhand zoveel gemengde gevoelens bij mij opgeroepen dat ik zo min mogelijk met hun producten te maken wil hebben. Dat is persoonlijk en ik spreek dus ook niet voor een ander.

Wat de performance betreft, je hebt me ook niet horen zeggen dat de ps2 beter is wat graphics betreft? Maar alleen graphics staan naar mijn mening niet garant voor de funfactor die een game leuk maken in mijn ogen. En waarom hebben hebben xbox gebruikers altijd het spel halo als voorbeeld als spel wat zoveel beter graphics laat zien dan de ps2 zou kunnen is dan dat het enige spel wat zo’n geweldige grahics heeft op de xbox?

Ik ken het spel goed genoeg, heb xbox gebruikers binnen mijn vriendenkring die net zoals jij ook een ps2 ernaast hebben. Het is een mooi spel om te zien en ja je vind een spel leuk of niet, ik kan het spel wat gameplay betreft niet beoordelen omdat ik het te weinig gespeeld heb, maar over een revolutie in graphics te spreken vind ik ronduit overdreven, niet dat je dat gesuggereerd hebt overigens.

De ps2 heeft langzamerhand genoeg games te bieden die graphisch niet veel onderdoen voor de halo graphics op de xbox. Als ik mijn principes zou loslaten zie ik nog steeds geen reden om een xbox te kopen.[/list]

Bijdrager
    Tristan

Ik zeg niet dat je een Xbox moet kopen. Ik reageerde slechts op de reden om er niet een te kopen => Microsoft. Je hebt gelijk dat de fun / gameplay belangrijker zijn dan de graphics. PS2 heeft vooral in de genres RPG en platformgames meer te bieden dan Xbox. Aan de andere kant denk ik dat Xbox op dit moment wel de koploper is wat betreft online gaming op consoles. Het aanbod van PS2 is op dit gebied beperkt en een beetje laat als je ziet hoelang de PS2 al op de markt is… Iedere console heeft zo zijn sterke en zwakke kanten, conclusie koop gewoon alle consoles:D

Greets
    Tristan

Bijdrager
    magic-with-mac

Bij de Xbox herken ik duidelijk M$ een trekje:
    Rare, een van de betere spellen-makers die vroeger onafhankelijk waren en vooral voor Nintedno spellen maakten
    (o.a. Banjo&Kazooie, Perfect Dark ,starfox adventures)
    Microschoft heeft ze opgekocht en ze maken nu alleen nog spellen voor de Xbox.:evil:
    Halo zou ook eerst alleen voor de Mac komen maar menner Gates stond bij Bungie op de stoep met een grote zak geld en hé, Halo op de Xbox!
    :cry:

Bijdrager
    Alfetta

@tristan: Online weet ik het niet helemaal. Ik heb de ps2 zelf ook online en het bevalt prima, ook het aanbod / keuze in games is goed. Vaak hebben ps2 games vooral als ze van EA online opties in tegenstelling tot de xbox varianten. De ps2 heeft overigens wereldwijd meer online gebruikers dan de xbox, om dan te zeggen dan te zeggen dat het aanbod beperkt is vind ik dan ook raar, de ps2 doet het online prima en keuze is er genoeg, echter zijn wij hier in europa als laatst online gegaan met de ps2, zoals gewoonlijk zucht.

Een oplossing is inderdaad alles consoles kopen, vind ik echter jammer van mijn geld en al die hardware hoef ik ook niet hebben staan. Misschien iets voor de doorgewinterde gamer zullen we dan maar zeggen. xbox voor de graphics, ps2 voor de vele goede games en cube tja daar heb ik geen verstand van mag je zelf invullen … mario bros misschien (vond het vroeger een erg leuk spel!).?

Bijdrager
    So Klear
    ”magic-with-mac”

Rare, een van de betere spellen-makers die vroeger onafhankelijk waren en vooral voor Nintedno spellen maakten
    Microschoft heeft ze opgekocht en ze maken nu alleen nog spellen voor de Xbox.:evil:
    Halo zou ook eerst alleen voor de Mac komen maar menner Gates stond bij Bungie op de stoep met een grote zak geld en hé, Halo op de Xbox!
    :cry:

Ik vind het achteraf allemaal niet zo erg !
    Rare is gewoon naar een andere console gegaan, thats it.
    Die geruchten dat het kut gaat zijn allemaal bullshit.
    Halo heeft wel een HELE frisse wind door het FPS gerne op de console’s laten stormen, vooral qua controls.
    En ach, wees eerlijk, een MAC is nou eenmaal geen Games computer !

Bijdrager
    GIJay

ps2 heeft nu echt geen enkele leuke game… het zijn allemaal klonen van elkaar met een lichtjes ander verhaal eraan gekoppeld.

Dreamcast had veel betere games, onder andere jet set radio heeft voor een hele vernieuwing gezorgd en ben ik blij dat die titel er ook is op xbox. Dat zijn spellen die voor een evolutie zorgen. De enige reden waarom ik een ps2 had willen kopen was tekken, maar dan kwam soul calibur 2 en die kickte die toch mooi van de kaart.

De kracht van een xbox komt pas naar boven als je er zelf wat mee gepruld hebt en er o.a. linux op draait. en als ik die beu ben ga ik wel terug naar mijn gamecube… want nintendo kicked nog altijd dikke ass kwestie fun in games.

Bijdrager
    Martens
    ”magic-with-mac”

Rare is zelf opgestapt bij Nintendo omdat ze de hoge licentiekosten, zelfs voor 2nd party developers, beu waren. Nintendo heeft een veel idioter beleid dan Microsoft. Waarom denk je dat Square overstapte op de Playstation na zo lang 2nd party developer voor Nintendo te zijn geweest? ;]

Dat Microsoft mijn harddisk scant doet me helemaal niks, maar ik vind het wel jammer dat ze het opsporen van omgebouwde Xboxen belangrijker vinden dan het goed laten werken van de Xbox Live software. Er worden bijna geen routers ondersteund — inclusief die van mij overigens, ik speel geen Xbox Live omdat ik geen nieuw DSL router ga kopen als deze gewoon goed werkt en duur genoeg was.

En welke console beter is? Och, kwestie van wat je zoekt in een console. Ik heb in een gamestore gewerkt en veel mensen gaan toch echt op de spiegeltjes en kraaltjes of aanbiedingen af. De Xbox tovert veel grafisch geweld op het scherm en had de meeste ‘special priced’ pakketten, daardoor verkoopt hij het lekkerst. Ik heb onder andere een PS2, Cube en Xbox, maar ik speel op alle drie ongeveer evenveel. Elke console heeft titels die het aanschaffen van de console waard zijn (Xbox: Halo, Kotor. PS2: Final Fantasy X. Cube: Zelda).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.