4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Sunneh

Xampp – Apache & ProFTPD probleem

Hoi Allemaal,

Voor mijn nieuwe school moet ik xampp draaien op me macje.. daarentegen heb ik een probleem nadat ik alles heb geinstaleerd volgens de “easy steps”.

Als ik xampp start krijg ik de volgende foutmeldingen:

[code:1:da28b7400c]Starting XAMPP for MacOS X 0.6a…
    /Applications/xampp/xamppfiles/share/xampp/phpstatus: line 4: /Applications/xampp/xamppfiles/bin/php: cannot execute binary file
    XAMPP: Starting Apache with SSL …
    XAMPP: Error 126! Couldn’t start Apache!
    XAMPP: Starting MySQL…
    XAMPP: Starting ProFTPD…
    XAMPP: /Applications/xampp/xamppfiles/mampp: line 221: /Applications/xampp/xamppfiles/sbin/proftpd: cannot execute binary file
    XAMPP: Error 126! Couln’t start ProFTPD!
    XAMPP for MacOS X started.
    /Applications/xampp/xamppfiles/bin/mysql.server: line 1: /Applications/xampp/xamppfiles/bin/my_print_defaults: cannot execute binary file
    /Applications/xampp/xamppfiles/bin/mysql.server: line 1: /Applications/xampp/xamppfiles/bin/my_print_defaults: cannot execute binary file
    [/code:1:da28b7400c]

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

De installatie was prima verlopen volgens terminal, maar toch krijg ik deze foutmeldingen.

Bedankt alvast,

ps: ik heb gewoon de PPC versie gedownload.

Bijdrager
    bagagedrager

geen idee… je zou kunnen kijken naar aparte error logs van php en apache.
    je kan ook de errors googlen (vergeet ze niet tussen “aanhalingstekens” te zetten!).

maar de beste tip die ik voor je heb is: als je toch alleen maar apache-php-mysql moet draaien, installeer dan mamp. daarbij past ook een mooie widget
    een eventuele ftp server kan je vast wel vinden via versiontracker.[/url]

Bijdrager
    Sunneh

Pff..

1 woord: GEWELDIG!

MAMP is precies wat ik zoek, simpele controle over je sql =).. nu nog ef uitvogellen hoe alles werkt .. bedankt!

Bijdrager
    bagagedrager

werkt? het werkt gewoon! of had je nog wensen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.