23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    icecream

X1600 grafische processor met 128 MB GDDR3-videogeheugen

Ik wou graag swichen van een Windows PC naar een iMac Intel Core Duo 17-inch. Maar de 17-inch heeft een ATI Radeon X1600 grafische processor met 128 MB GDDR3-videogeheugen. Nou wou ik weten of deze videokaart goed genoeg is voor zware games. De iMac Intel Core Duo 20-inch heeft wel alles wat ik nodig heb om te gamen. Alleen vind ik de 20-inch versie net iets te groot voor mij.

Bijdrager
    DK master

Je kunt ook een 17″ met 256 mb videogeheugen nemen hoor:)

edit: Oeps toch niet :innocent: verkeerd gekeken:P

Bijdrager
    icecream

Hahah..

Bijdrager
    a la Mac

Hangt ervan af welke “zware games”…

Bijdrager
    icecream

Ben niet echt op de hoogte welke games er op de mac zijn. Maar nu speel ik vooral games zoals: Soldier Of Fortune 2, Battlefield 2 en CounterStrike: Source. En ik zou World Of Warcraft wel willen aanschaffen als ik een mac zou hebben.

Bijdrager
    PietjePuk

Games en Mac gaan niet echt samen, ok er zijn er een paar maar je kan ze mss op 2 handen tellen.
    (dan spreek ik over top-games)
    Ook nog vermelden dat heel wat games nog niet in Universal binary zijn geschreven. (WOW is dit wel dacht ik).

Als ik een tip mag geven, hou je windows computer om op te gamen.

Bijdrager
    a la Mac

Je kan ook Windows op een Intel-Mac zetten hoor;)

Bijdrager
    icecream

Nee word helemaal gek van Windows. Ik wil juist zo snel mogelijk overstappen naar Mac OS X. Maar zou ik wel gewoon makkelijk DivX movies kunnen kijken op een nieuwe iMac?

Bijdrager
    vikking
    ӈ

Videodrivers zijn nog niet goed genoeg. Zelfs gewoon het lopen van windows gaat niet zo vlot als je met mac os X werkt.

”icecream”

Maar zou ik wel gewoon makkelijk DivX movies kunnen kijken op een nieuwe iMac?

Ja: http://www.divx.com

Bijdrager
    a la Mac
    ”vikking”
    ӈ

Videodrivers zijn nog niet goed genoeg. Zelfs gewoon het lopen van windows gaat niet zo vlot als je met mac os X werkt

Dat is ook met pc’s zo:-|

Bijdrager
    vikking
    ӈ

Dat is ook met pc’s zo:-|

Nee, als je win XP op een recente windows pc bak zet loopt het beter dan op een iMac.

Bijdrager
    computer space

Met de 20 inch heb je niet alleen een groter scherm, maar ook een veel mooier beeld. Valt ervoor te sparen, zou ik het wel weten. Het 17inch scherm is een beetje een kneusje.

Bijdrager
    Sachin

Zelf heb ik een 17″ iMac G5 en het scherm is meer dan deftig hoor! Natuurlijk is 20″ nog beter en nog groter maar ook nog duurder. Voor mijn budget was dat niet haalbaar en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik maar een 17″ scherm heb.

I.v.m. gamen: volgens mij is de Radeon X1600 met 128MB echt wel goed genoeg. Er zijn jammer weinig games onder Mac. Als je toch aan het spelen bent maakt het toch niet uit welk besturingssysteem er onder draait. Als men drivers heeft voor de videokaart van de iMac Core Duo onder Windows dan is dat prachtig. Je installeert een dual boot systeem en als je wil gamen ga je naar Windows XP.

Pas als het marktaandeel van Apple zwaar stijgt en als ze het niet meer in hun kop halen om verder integrated graphics te gebruiken (zoals in nieuwe Mac mini) dan pas zal de game industrie meer spelletjes leveren voor Mac.

Maar dat is mijn bescheiden mening …

Bijdrager
    Griffendahl

X1600 is prima kaartje hoor… Heeft met 128 MB denk ik genoeg in huis.

Ik ga zelf vrijdag de 20″ aanschaffen en kies dan wel voor 256 Mb, maar bij de 20″ is het niet zo’n heel dure optie, en ik weet dat ik op termijn spijt krijg als ik dat niet doe. ’t Is later niet meer uit te breiden. Had ik de 17″ gekocht dan had ik ook geen spijt gekregen van 128 Mb…

Bijdrager
    ram0n

is 128 mb genoeg voor de zware 3d games ?
    zoals americas army en batlefield ?
    :?

Bijdrager
    icecream

Bedankt voor jullie info. Ik ga gewoon voor de 17-inch.

Bijdrager
    Cars
    ”ram0n”

is 128 mb genoeg voor de zware 3d games ?
    zoals americas army en batlefield ?
    :?

Denk het wel…Ik speel op mijn PC (dus Windoos) Battlefield 1942 en Call of Duty 2 met een GeForce MX440 64MB 8x AGP.

Een erg hoge kwaliteit zit er niet in, maar het loopt allemaal erg lekker op 1024×768! :D

Bijdrager
    jan jansen

Ja hoor geen probleem met Americas Army. Het probleem is de snelheid van de Mac. Een PowerMac 2×1.8 (met de 5200 kaart met 64 MB.) is goed te doen. Ik vraag me af of de iMac 2.1 G5 snel genoeg is. Ik hoor het graag. A.A. is echt een zwaar spel, voor mij de norm. (de moeder van alle zware spellen).
    Wie heeft een iMac G5 met A.A. er op, en hoe loopt het?

Bijdrager
    DK master

Jah, ik heb een iMac G5 2.1 Ghz en AA loopt wel lekker (maar ik heb het niet zoveel gespeeld hoor) ik kan het iig wel op 1680×1050 spelen:)

Bijdrager
    Len

Soldier Of Fortune 2 – Nog geen intel versie, maar zou moeten vliegen op een X1600.
    Battlefield 2 – (Nog) geen Mac versie.
    CounterStrike: Source – Ook geen Mac versie van beschikbaar
    World Of Warcraft – draait perfect.
    America’s Army – draait perfect.
    Doom 3 – perfect
    Quake 4 – ook deze draait waarschijnlijk perfect zodra ie uit is.

Maar als je de computer vooral voor spellen gaat gebruiken is het raadzaam om op de Intel PowerMac te wachten, je kan van die machine de videokaart vervangen. Of inderdaad gewoon een PC of console houden.

Bijdrager
    ArthurZZZ

Een Mac is slecht voor spellen.. Dat moet je je echt goed realiseren voor je overstapt… Voorbeeld is Warcraft 3, die op een vergelijkbare PC veel sneller loopt dan op een Mac… Tegelijkertijd is een Mac (niet een iMac ten minste) niet goed genoeg te upgraden om de zware games van over een paar jaar nog mee te kunnen spelen… Als je niet game’t is upgraden op een Mac niet nodig en gewoon onzin… De Mac die je nu koopt is met dezelfde hardware, behalve dan misschien de eventuele RAM upgrade, gewoon goed mee te werken tot het eind van z’n levensduur.. Als je spellen gaat spelen is het gewoon een ander verhaal…

Bijdrager
    Griffendahl

Ligt volgens mij aan wat voor gamer je bent, casual gamer kan prima uit de voeten met een iMac lijkt mij:)

Bijdrager
    Len
    ”ArthurZZZ”

Tegelijkertijd is een Mac (niet een iMac ten minste) niet goed genoeg te upgraden om de zware games van over een paar jaar nog mee te kunnen spelen…

O nee? Ik draai Stubbs op een MDD G4 met een X800XT (ja, geflasht want de Apple versie is veel te duur). Loopt goed op de hoogste instellingen.
    WarCraft 3 haalt zo de 100 fps met FSAA aan op de hoogste instellingen. WoW draait ook zeer snel. Met de standaard 64 MB Radeon 9000 Pro zou het allemaal maar traag lopen, en had ik zo’n hete dure G5 of een Intel aan moeten schaffen als ik er aan vast zat. Of gewoon de ‘zware’ spellen links moeten laten liggen in mijn vrije uurtjes… Dit mooie kaartje zorgt er voor dat ik nog wel twee jaar kan wachten voordat ik aan de Intel moet of enkele spellen links moet laten liggen.

Voor de Intel Power(?)Mac zullen waarschijnlijk veel meer en goedkopere grafische kaarten beschikbaar zijn.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.