4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    davedive

x11

Hallo,

x11-update gedownload en bij opstart krijg ik de aqua interface niet meer te zien nu zit ik op de standaard TWM-venstermanager (uit macfan gehaald want ik ken er anders niks van)

Kan iemand mij helpen de quartz-window manager te aktiveren want ik was zo gek op openoffice aan het worden.

dank
    davedive

Bijdrager
    Stof

Dit is een bekend probleem met X11 versie 0.2, daarin wordt per ongeluk TWM als standaard ingesteld. Apple heeft dit ook toegegeven en inmiddels versie 0.2.1 uitgebracht:

Installer now defaults to replacing /etc/X11, to use quartz-wm instead of twm. This is the only change since v0.2.

Je kunt v0.2.1 downloaden van http://www.apple.com/macosx/x11/download/.

P.S. Ik zit er compleet naast als je 0.2.1 al hebt geĂ¯nstalleerd, dus laat nog ff weten welke versie je hebt.

Bijdrager
    ckuijjer

Er zit een fout in de beta 0.2 die je gedownload hebt. Er was vergeten mee te geven dat standaard quartz-wm als windowmanager en een xterm als applicatie gestart werd. Een paar uur later is dit verholpen en is 0.2.1 uitgekomen (exact hetzelfde maar dan met quartz-wm ipv xterm).

Oplossing is 0.2.1 download, dan is het makkelijk opgelost maar dat is wel weer zo’n 100 MB (uit het hoofd) downloaden. De andere oplossing moet je een beetje de Terminal voor gebruiken, maar aangezien je X11 gebruikt lukt dat vast wel. Bij het opstarten van X11 wordt gekeken naar het bestand .xinitrc in je home directory (dus ~/.xinitrc). Hierin kan je applicaties aan laten roepen elke keer dat je X11 start en ook een windowmanager. Om quartz-wm ipv twm te gebruiken kan je dus dit bestand aanmaken met daarin quartz-wm en als je een xterm erbij wilt denk ik quartz-wm met een & erachter en daarna een regel met xterm maar hang me daar niet om op.

De eenregel oplossing (ok een nadat je Terminal hebt opgestart) is:
    echo quartz-wm > ~/.xinitrc

Bijdrager
    davedive

Fantastisch Ckuijjer,

Die lijn in de terminal (ik ken daar dus inderdaad ook niets van) heeft mij de download bespaart :D .

Als dat de enige ‘patch’ was van de 0,2,1 dan is dit in ieder geval opgelost.

Van harte bedankt voor jullie reacties op mijn post.
    davedive

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.