19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Jelliebellie

www.werk.nl en safari

Als ik op http://www.werk.nl klik op vacatures zoeken en dan bij het trefwoordveld wat invul klapt safari er helemaal uit. Nu al 4 keer achter elkaar. Is dit de site? Of is mijn safari flink van slag? Mag ik misschien geen werkzoeken HAHA.
    Kent iemand dit, of heeft iemand een idee? Werken ze met bepaalde dingen die mijn safari niet aan kan?

(Mac OS 10.3.8, PB 1.67)

Gast
    Anoniem

Dat safari eruit klapt is mij niet bekend, maar dat die site retetraag is had ik ook al ondervonden. Geen pretje om daar eens lekker een job te zoeken… meestal sla ik ‘m dus ook over…

Bijdrager
    TonE

Ja, Safari crasht hier ook op die site.

Bijdrager
    basiel

ik zou zeggen probeer 10.3.9 upgrade en probeer dan opnieuw misschien is het dan opgelost

Bijdrager
    TonE
    ”basiel”

ik zou zeggen probeer 10.3.9 upgrade en probeer dan opnieuw misschien is het dan opgelost

Draai al 10.3.9 en Safari 1.3

Bijdrager
    Ross

Doet die bij mij ook. Probeer firefox zou ik zeggen

Bijdrager
    marloez

ja, doet ie bij mij ook, eruit klappen, gewoon in ie doen, of firefox

Bijdrager
    bieker

Er zijn nog steeds sites beheerders die hun site niet uitproberen met verschillende (bekende) browsers. Eigenlijk best slordig.

Moderator
    Pete.Z

Klopt,ik moet Firefox gebruiken om daar te kunnen zoeken.:x

Bijdrager
    nonkel jan

Raar hier crasht Safari ook
    (Safari 1.3 OSX.3.9)

Bijdrager
    Jelliebellie

idd 10.3.9/safari 1.3 helpt niet.
    Wel krijg ik cadeau een boel bladwijzers extra in mijn balk door de update. Jippie;) Snel verwijderen. Dan maar geen werk.nl Helaas cwi, ben gelukkig nog niet werkeloos..

Bijdrager
    tijn22

Ja, werk.nl is wel heel erg. heb er al eens over geklaagd:

”Tijn”

Ik gebruik Safari 1.2.4 op de Mac, en de browser crasht bij de site werk.nl spontaan als ik vacatures wil zoeken. Internet Explorer geeft een vage security fout melding, en in Opera werkt de site het best, maar kan ik geen postcode of regio selecteren, DUS KAN IK NOG NIETS!

Helemaal zielig is dat als ik de browser test doe in Safari, dat ik
    wordt aanbevolen om Safari te gebruiken! Exacte melding is: “IE 5.0 enoudere versies op de Mac zijn zeer onstabiel en foutgevoelig. We bevelen Opera of Safari aan.” Niet mijn browser is onstabiel, jullie programmeer werk is onstabiel. Cwi gebruik je subsidie geld goed, en haal die overbodige java rommel eruit!

”werk.nl”

Bedankt voor uw reactie.

In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:

Apple wordt officieel niet ondersteund door werk.nl. Toch kunnen veel Applegebruikers gebruik maken van werk.nl. De beste resultaten worden behaald met de Opera browser (www.opera.com). Op OS 9 werkt de laatste versie van Netscape goed. OS X gebruikers kunnen ook Safari gebruiken. Internet Explorer voor Mac werkt niet meer op werk.nl.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u verder nog vragen of opmerkingen hebt, neem dan contact op
    met ons Klant Contact Centrum. Telefonisch via 0800-8001 of middels het
    beantwoorden van deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
    Klant Contact Centrum
    Centrum voor Werk en Inkomen (CWI)

”Tijn”

Dank u voor uw reactie.

Helaas vind ik dit een zeer slap excuus. Er is een percentage Mac gebruikers in Nederland van zo’n 4%. Binnen deze groep zijn ook enorm veel mensen die werk zoeken, zoals ik. Als ik op zoek zou zijn naar een baan binnen de grafische sector, een sector waar bijna alleen maar Mac’s worden gebruikt, dan is dit wel lastig: Als werkgevers binnen deze branche hun vacature willen plaatsen, en dit is niet mogelijk omdat Mac door jullie niet ondersteund wordt, dan houden ze het naar mijn idee snel voor gezien. Dit is jammer, want op die manier zal ik dus veel moeilijker een vacature kunnen vinden!

Anders belicht: Jullie passen de CWI gebouwen toch ook aan voor de 4% (misschien wel meer/minder) van onze bevolking die minder valide is? Waarom is het dan zo moeilijk

rekening te houden met mensen die geen gebruik willen / kunnen maken van software van microsoft.

Overigens, de nieuwere versies van Safari doen het echt hoor, evenals Opera, die de site niet weergeeft. IE werkt inderdaad niet, maar dat wordt ook niet meer gebruikt. Ik kan wel een screenshot maken om bewijs te leveren.

Met vriendelijke groet,
    Martijn.

”werk.nl”

Bedankt voor uw reactie naar werk.nl.

In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:

U heeft gelijk dat ook Apple gebruikers gewoon gebruik moeten kunnen maken van Werk.nl.We moeten echter telkens de afweging maken waar de beschikbare middelen in gestoken worden. Tot nu toe is dat vooral in het verbeteren / uitbreiden van functionaliteiten geweest, minder in het compliant-zijn van de code.

Volgende zomer wordt werk.nl geheel “heringericht”, waarbij vooral de infrastructuur en ook de gebruikte code flink onder handen genomen wordt. Het streven is om dan alle code W3-compliant te maken, zodat de website in alle browsers goed bruikbaar is.

Bedankt voor uw opmerkingen.

Indien u vragen of opmerkingen hebt, neem dan contact op met de Helpdesk:
    Telefonisch via 0800-8001 of middels het beantwoorden van deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

Het werk.nl team
    Werk.nl is een site van Centrum voor Werk en Inkomen (CWI).

Afwachten dus?

Bijdrager
    trabant

net even getest OS 10.3.8; Safari.
    ja, het loopt, maar wel traag en de site-navigatie is nog steeds bar en boos. Meerdere jobomschrijviingen selecteren middels :apple: ingedrukt houden wil niet. Ik zit in Limburg, selecteer dat ook en de eerste hit is iets in R’dam. Daar hadden ze vroeger ook al last van.
    Nu weet ik weer waarom mijn inschrijving daar is verlopen.
    Ik zou werk.nl laten voor wat het is en gebruik maken van alternatieven, zoals http://vacaturekrant.nl/ , monsterboard en de hele zooi. Die staan overigens wel mooi opgesomd op werk.nl

Bijdrager
    dimelot

Zo kom ik nooit aan het werk…..:P

Maar ik moet eens in de zoveel tijd naar het CWI en daar staan andere computers die geen MacOsX draaien….en dan kijk ik daar maar….:cry:

Bijdrager
    Pleeborstel

Dat stomme CWI gebruikt gewoon ASP-scripts, dat is allemaal zooi van Microsoft. Ik begrijp die overheidsinstellingen soms niet. Is het nou zo moeilijk om een fatsoenlijke website maken? Ik maak mijn site ook op een Windows PC (Invender Web To Date), maar alles werkt gewoon…Trouwens, bij Woningnet heb je ook dat probleem van verkeerde weergave en crashes. Mag zeker ook al geen woning zoeken van de regering:P

Bijdrager
    jeroenimo

Jeroen heeft vandaag geprobeerd zich in te schrijven bij het CWI :

Nou een ding verklap ik al het is NOG STEEDS een drama,
    Ik kan met safari wel zoeken op de site maar inloggen gaat em niet worden . Ja ik log in maar als ik verder probeer te gaan kan ik gewoonweg niet verder klikken (het knoppie doet het niet ) Firefox precies het zelfde verhaal .
    Netscape gedownload en daarbij krijg ik de error : IE 5.0 en oudere versies op de Mac zijn zeer onstabiel en foutgevoelig. We bevelen Opera of Safari aan:-| terwijl ik in Netscape 7.2 zit !!!
    Camino werkt ook niet en Opera is ook niet mogelijk .

Enfin ik ga zo maar eens virtual PC starten om weer te kunnen inloggen bij http://www.werk.nl en nu maar hopen dat de versie IE die daar in zit wel goed genoeg is .

Bijdrager
    computer space

Hier hetzelfde probleem Jeroenimo. Werk.nl werkt blijkbaar alleen op explorer en netscape, maar digid (de inlogapplicatie) werkt alleen op firefox, opera, camino en safari. Blijf nu dus hangen op de knop aanvaard u de gebruiksvoorwaarden.

Bijdrager
    jeroenimo

Ik heb een mega boze email gestuurd waarin ik ze helemaal de broek van hun kont heb getrokken .

Kreeg netjes een email terug dat ze de makers van de website al opdracht hadden gegeven om em W3C te maken .

Dus ze zijn zich wel bewust dat ze fout bezig zijn .

Maar goed je weet hoe snel zulke dingen gaan , dat duurt eeuwen . Webontwikkelaars hebben de poen in de pocket .

Bijdrager
    eMacPaddy

een en al ellende en het blijft maar doorgaan.
    kijk maar eens bij http://forum.werk.nl/ hoeveel klachten je daar om de oren vliegen, ik irriteer me er mateloos aan aan die grafsite.
    150.000 ict’rs werkeloos en men heeft niet het fatsoen om er een paar in te huren en een normaal werkende site in elkaar te bouwen.
    En dat van mijn belastingcenten.
    En dan durven ze nog quasi modern te doen door men te verplichten een digid te gaan gebruiken, terwijl de cv’s verdwijnen, terwijl de site er steeds maar weer uitklapt en dan lees je dit (ik dicteer),

Om u nog beter van dienst te kunnen zijn, hebben wij werk.nl compleet vernieuwd. Uit de testen is gebleken dat het verbeterde werk.nl toegankelijker en sneller is, zodat u nog beter in staat bent de juiste baan of kandidaat te vinden.

Tijdens de lancering zijn er onverwachte technische problemen opgetreden waardoor u werk.nl nu niet kunt bereiken. Begrijpelijkerwijs leidt dit bij u tot irritatie. Onze excuses hiervoor. Om de technische problemen van het nieuwe werk.nl op te lossen, laat het systeem een beperkt aantal bezoekers toe. Als u het direct nog een keer probeert, is de kans groot dat u wel op de site komt. Doe dit door een nieuw browserscherm te openen en weer naar werk.nl te gaan.
    Intussen werken wij met man en macht om de problemen op te lossen, zodat u weer optimaal gebruik kunt maken van werk.nl. Wij houden u op de hoogte van de actuele ontwikkelingen.

Nee, dat komt de datadoorvoer ten goede. Conclusie, het klootjes volk is al sinds tijden een betatester van werk.nl
    ik kots erover

[size=7:96af462170]misschien hort deze reply thuis in het afreageerdraadje, excuses hiervoor[/size:96af462170]

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.