10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    palahala

www.overstapservice.nl in Safari 4

Kan het even niet laten. Eerder was het een beetje off-topic, en ook dit keer heeft het niet zoveel met One More Thing te maken. Maar nu er weer een welkomstbonus van 100 duizend aandelen voor een nieuwe ING-bestuurder is (maximaal 1,3 miljoen euro), en de vertrekkende topman ook nog 34 duizend euro weet op te strijken, wil ik even melden dat http://www.overstapservice.nl het prima doet in Safari 4. Op die site kun je gratis en met weinig moeite overstappen van bijvoorbeeld ING/Postbank naar een bank waar ze het wél begrepen hebben.

En internetbankieren van http://www.triodos.nl en http://www.asnbank.nl is ook geen enkel probleem. Deze banken hebben nog geen iDEAL, maar in ieder geval ASN Bank is daar al wél mee bezig. En tijdens de 13 maanden overlap van de overstapservice kun je altijd nog je oude bank gebruiken voor iDEAL. Ook hebben ze geen eigen creditcard, maar de creditcardoverzichten van http://www.visagreencard.nl doen het ook prima in Safari 4!

(en nee, ik heb niks met deze bedrijven te maken)

Bijdrager
    roblovemac

en toch noem ik dit spamm

Bijdrager
    Napsju

Wat is er mis met de gratis betaalrekeningen van Argenta Nederland en DSB Bank? Ook ideaal om gratis mee te pinnen buiten de EU. ASN en Triodos hebben het inderdaad nog niet helemaal begrepen!

Leuk trouwens. Overstapservice.nl is nog helemaal in de stijl van het voormalig Interpay. Heel bekend… (bij mij dan).

Bijdrager
    Thoomas

@ Topicstarter: Je hebt volgens jou niks met die bedrijven te maken, maar wat is dan precies de reden dat je dit meldt? Ook in dit topic maak je reclame voor de drie websites. Lijkt mij toch een bepaalde reden te hebben.

Bijdrager
    Napsju

De grootbanken kunnen weinig goed doen in deze tijden. Maarja, toen ik 15 was snapte ik dat ook allemaal nog niet.

Bijdrager
    palahala
    ”Thoomas”

wat is dan precies de reden dat je dit meldt?

Tja, Think Different?

”Napsju”

De grootbanken kunnen weinig goed doen in deze tijden.

Zouden ze het proberen…?

Bijdrager
    Napsju

Niet eens..;-)

Geef mij die groene Argenta en bruine DSB pinpasjes maar!

Bijdrager
    palahala
    ”Napsju”

Geef mij die groene Argenta en bruine DSB pinpasjes maar!

Je schreef dat die gratis zijn. Is dat de reden van je voorkeur?

Bijdrager
    Napsju

Een jaar of drie geleden ben ik gillend weggerend bij de Rabo omdat ze me opeens 36 euro transactiekosten in rekening brachten na een vakantie Indonesië. De (gratis) studentenrekening heb ik wel door laten lopen, maar eigenlijk niks meer mee gedaan. Toen ze me na mijn studententijd verplichtten een totaalpakket te nemen was ik er natuurlijk weg. Overstapservice.nl werkt dan érg goed.

Na de Rabo tegenvaller ben ik gaan zoeken en kwam bij DSB terrecht waar ze geen transactiekosten buiten de EU in rekening brengen. Eigenlijk bevalt DSB me al die tijd al zeer goed. Ze gebruiken het zelfde systeem als de ABN en Fortis met zo’n ‘reader’.

En omdat DSB geen kantoren heeft ben ik gaan zoeken naar een soort backup. Argenta Nederland. Ook gratis als er 31 december minimaal 50 euro op de rekening staat. Ook buiten de EU pinnen is gratis en het werkt eigenlijk net zo goed. Helaas wel met een TAN-code systeem.

Oja, bijkomend voordeel: DSB geeft 1,5% rente en Argenta 0,5% rente op hun BETAALrekeningen.

Bijdrager
    palahala

Ik vind het niet erg om te betalen voor de diensten die ik afneem. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet erg om (te) veel voor mijn mooie Apple spulletjes te betalen.

Bij Apple hoop ik dan maar dat ze niet alleen aan de aandeelhouders denken, maar ook hun best doen voor milieu en mensenrechten (fabrieken in China). Op diezelfde manier wil ik niet dat een bank mijn spaargeld gebruikt voor investeringen in clusterbommen — om maar ’s een voorbeeld van vorig jaar te noemen. Of dat mijn spaargeld (of in het geval van ING zelfs belastinggeld) indirect gebruikt wordt om een bonussysteem in stand te houden dat de bankiers aanspoort om allereerst aan hun eigen portemonnee te denken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.