17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Irvinizer

www.boardculture.nl Nederlands laten of z.s.m. naar Engels over?

Dames en heren OMT’ers,

graag jullie ongezouten mening, http://www.boardculture.nl Nederlands houden of zo snel mogelijk over naar
    http://www.boardculture.eu die we ook hebben vastgelegd?

Bedankt voor de reactie’s!

Bijdrager
    Irvinizer

We zijn het video blog http://www.boardculture.nl eind December gestart en merken dat er toch wel veel buitenlandse bezoekers op de site zitten. Dat zal nu rond de 30% zijn…

Bijdrager
    Ostinato

Dit filmpje zou eigenlijk aanleiding moeten zijn voor een levenslange verbanning van OMT.:lol:

Maar ff serieus: leuke site. Als je gaat voor Engelstalig, zorg dan wel dat je Engels deugt. Niks is erger voor Engelstaligen dan de verkrachting van hun mooie taal. En als je dan toch Engels gaat, zou ik proberen om een .com-adres te regelen. Toch net wat aantrekkelijker dan een .eu, denk ik.

Edit: ik heb twee filmpjes gezien, beide gaven geen geluid… Is dat de bedoeling of is er iets mis met mijn browser (Safari)?

Bijdrager

Hier hoor ik geluid bij de filmpjes (Safari en FireFox). De Engelse taal zijn we in de basis wel machtig maar men zal ook opmerkingen kunnen maken over de Nederlandse taal op het blog… In de basis is het blog gericht op de videocontent en in mindere maten op de tekst. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat de tekst niet belangrijk is maar ik denk dat we daar in kunnen groeien…

Je eerste opmerking is wel scherp overigens!;)

Bijdrager
    Ostinato

Mijn fout: ik had de volumeregelaars over het hoofd gezien.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik vind dit eigenlijk borderline spam. Of in elk geval doe je je best om je Google stats wat op te pompen.

Bijdrager
    Nielso

Ik zou de website in 2 talen doen NL + ENG en beide domeinen hanteren. Ga ik naar .nl dan is het automatisch in het Nederlands (je kan later altijd nog de engelse taal selecteren). Ga ik naar .eu dan is het automatisch Engelse taal. (ik kan later altijd nog NL selecteren)

Bijdrager
    MichMich

Wat Nielso zegt is een goed idee. Mocht dat de te veel onderhoudswerk zijn, dan zou ik voor de EN versie gaan.

Schitterende site overigens. Complimenten.

Bijdrager
    cailin op 18 januari 2011

Ik vind dit eigenlijk borderline spam. Of in elk geval doe je je best om je Google stats wat op te pompen.

Waar slaat dat nou weer op? Is een relevante vraag gezien onze twijfel…. Zoals we nu zien hoeven we ons over de hits die we al krijgen niet echt zorgen te maken… Jammer.

@ Nielso en Mich, dank. Ons eerste gevoel is ook om binnenkort beiden sites in de lucht te houden, hoewel het wel extra tijd gaat kosten denken we… We zitten er ook aan te denken om een forum te plaatsen dat internationaal (tweetalig) ingericht kan worden… Dus mensen komen binnen op de homepage waar ze de eerste filmpjes kijken, klikken dan door naar het forum waar alle filmpjes in de juiste categorieën te zien zijn, wellicht een optie om daar NL & Engels te combineren.

Geblokkeerd
    Anoniem

Waar slaat dat nou weer op?

Het feit dat je tot drie keer toe de sitenaam voluit neerzet inclusief link e.d. Dat doet bij veel mensen een “(poging tot) spam” belletje rinkelen.

Bijdrager

Aha, zo had ik het nog niet bekeken, overigens was ik niet de plaatser van het topic maar wel mede initiatiefnemer. Excuses, op deze manier zal het zeker niet meer voorkomen, iets meer dan een maand geleden hadden we ook een sitecheck thread aangemaakt waarin we een aantal keer deze vraag hadden gesteld maar nooit geen antwoord op kregen.

Dus zeker niet bedoelt als “spam”. Daar hebben we dit forum te lief voor;)

Bijdrager
    Yaris

Het leek mij ook geen spam omdat het geen commerciële site is.

Bijdrager
    Hansi2124

Het gaat hier inderdaad niet over spam.
    Ik zou zeggen: als je ook graag bezoekers hebt die geen Nederlands lezen, gewoon je website volledig in het Engels (foutloos).
    Ik hoop echter niet dat je daarvoor 2 domeinnamen hebt gekocht, want dat lijkt mij niet nodig.

Bijdrager
    Road

De website ziet er goed uit, het theme on-demand is geen slechte keus trouwens. Een Nederlandse website en een Engelse website is een afweging die jij moet maken. Voor bezoekers die geen NL kunnen is het makkelijk.

TIP: Op je website zag ik een link naar Facebook, deze link kan je het beste in een nieuw venster laten openen.

Bijdrager
    Hansi2124

kennen bedoel je. Nederlands is ook niet echt makkelijk;-)

Bijdrager
    Road

Deze post mag verwijderd worden!

Bijdrager

Thanks for the tip, gaan we vanavond naar kijken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.